اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفار فردوس خبر داد

تعویض شبکه‌ آب روستاهای مهرانکوشک و حسین‌آباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان فردوس از تعویض یا بازسازی شبکه آب روستاهای مهرانکوشک و حسین آباد این شهرستان خبر داد.

تعویض شبکه‌ آب روستاهای مهرانکوشک و حسین‌آباد

نوید عبدالهی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: سرانه مصرف روزانه آب برای هر نفر در فردوس 370 لیتر یعنی سه برابر الگوی مصرف استاندارد است.

وی با اشاره به فرسودگی بالای شبکه‌‌های روستایی شهرستان فردوس گفت: در حال حاضر بیش از 46 درصد آب شبکه‌های روستایی شهرستان فردوس هدر می‌رود.

عبدالهی با اشاره به اینکه در شهرستان فردوس روستای بدون شبکه آب وجود ندارد افزود: برای اجرای هر یک کیلومتر شبکه داخلی مبلغ 40 میلیون تومان مورد نیاز و با این حساب هزینه هر مشترک پنج میلیون تومان است و از اینرو روستائیان باید قدر آب را بدانند و در مصرف آن صرفه‌جویی کنند.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی فردوس از آبرسانی به هفت روستا با تانکر سیار خبر داد و تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل بخش آب روستایی شهرستان فردوس کیفیت آب و فرسودگی شبکه‌هاست و در سطح استان خراسان جنوبی، شهرستان فردوس بدترین شرایط را به لحاظ هدررفت آب دارد.

وی از واگذاری امور این اداره به بخش خصوصی به ویژه دفاتر آی‌سی‌تی خبر داد و یادآور شد: با واگذاری امور مربوطه به دفاتر پست روستایی از این پس مراجعه مردم به اداره آب و فاضلاب کاهش میِ‌یابد.

عبدالهی با اشاره به اینکه دیگر نیازی نیست که مردم برای اشتراک‌پذیری و تعویض کنتور به ادارات آبفار مراجعه کنند، گفت: در حال حاضر علاوه بر دفاتر آی‌ سی‌تی سایت آبفار استان نیز به صورت اینترنتی آماده ثبت درخواست‌‌های مردمی است.

وی به درخواست مردم روستای بیدسکان مبنی بر اجرای پروژه فاضلاب در این روستا اشاره کرد و افزود: هیچ روستایی در سطح شهرستان از شبکه فاضلاب برخوردار نیست و اجرای پروژه فاضلاب در روستای بیدسکان به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول