اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر یادمان شلمچه خبر داد

توزیع بسته‌های فرهنگی برای زوار در شلمچه

خبرگزاری فارس: مدیر یادمان شلمچه از توزیع بسته‌های فرهنگی برای زوار در مرز شلمچه خبر داد.

توزیع بسته‌های فرهنگی برای زوار در شلمچه

مهدی کشوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: حضور در مناطق عملیاتی و تبدیل شدن آن به یک رسم همیشگی در آغاز سال نو نزد ما ایرانیان از منطقه شلمچه آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در شلمچه جوانان فراوانی از وطن برای دفاع از خاک کشور، به شهادت رسیدند، افزود: در طول سفر کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور، منطقه عملیاتی شلمچه به عنوان کانون اصلی راهیان نور مطرح است به گونه‌ای که روزانه بیش از 30 هزار نفر وارد این نقطه می‌شوند.

مدیر یادمان شلمچه تصریح کرد: معروفیت شلمچه نه به علت تعداد بالای شهدایش که به این علت است که رزمندگانی که در خلال عملیات مختلف از جمله کربلا وارد این نقطه می‌شدند، دانستند که رفتن آنها بازگشتی ندارد زیرا این نقطه کاملاً در تیررس دشمن بود ولی باید فتح می‌شد.

وی بیان کرد: همین امر باعث شده شلمچه جایگاهی خاص نزد راهیان نور پیدا کند به گونه‌ای که روزانه 30 هزار نفر از اعضای کاروان‌های راهیان نور از یادمان شهدای شلمچه دیدن می‌کنند.

کشوری خاطرنشان کرد: به منظور خدمات‌‌رسانی به زوار شهدای شلمچه با راه‌اندازی ایستگاه صلواتی علاوه بر توزیع آب آشامیدنی بهداشتی و مواد غذایی، بسته های فرهنگی، کتاب،‌ جزوه و عکس شهدا بین زوار توزیع می‌شود.

به گفته وی این منطقه به لحاظ داشتن حال و هوای دفاع مقدس و درگیر بودن با جنگ تحمیلی هشت ساله با عراق همواره میزبان کاروان‌های راهیان نور است.

مدیر یادمان شلمچه با اشاره به ابعاد جغرافیایی این منطقه عنوان کرد:  شلمچه از ضلع غربی خرمشهر شروع می‌شود و تا عمق خاک عراق به پیش می‌رود.

وی افزود: خط مرزی، این منطقه را به دو قسمت شلمچه ایران و شلمچه عراق تقسیم کرده و از شمال به «حسینیه» از جنوب به ‌اروند رود، از شرق به خرمشهر و از غرب به خط مرزی ایران و عراق محدود می‌شود.

کشوری در پایان گفت: منطقه عمومی شلمچه از ضلع غربی خرمشهر شروع می‌شود و تا عمق خاک عراق پیش می‌رود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول