اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلاب جامعة‌الزهرا به سرزمین‌های نور اعزام شدند

خبرگزاری فارس: 120 طلبه از جامعة‌‌الزهرا در قالب کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

طلاب جامعة‌الزهرا به سرزمین‌های نور اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، در آغازین روزهای سال 91 که عطر بهار در سراسر ایران اسلامی احساس می‌شود، بسیاری از مردم کشورمان سال جدید را با زیارت مشهد شهیدان آغاز کرده‌اند.

بی‌شک زیارت مزار شهدا و یادمان‌های فتوحات هشت سال جنگ تحمیلی برای هر کس که دل در گرو ایران اسلامی دارد، فرصت مغتنمی برای صیقل دادن روح و به درک بزرگی مردانی است که مردانه جنگیدند و پرافتخار جان خود را تسلیم کردند.

در این روزها از هر قشر و گروهی کاروانی راه به سوی سرزمین‌های نور باز می‌کند تا بار دیگر با تمام ارزش‌هایی که ملت ایران 33 سال از آن پاسداری کرده، تجدید پیمان کنند.

این حضور گسترده که نشان از فراگیر بودن ارزش‌های شهدا در ایران اسلامی دارد، شاید در کمتر رویدادی مشاهده شده باشد و فرصتی عظیم برای فرهنگ‌سازی تمام اقشار برای رسیدن به دورانی بهتر است، دورانی که تمام مردم دنیا این فریادهای در گلو مانده رزمندگان سپاه اسلام را بشنوند و به هیچ‌کس اجازه ندهند که بار دیگر از سر ظلم با ملت‌های آزاده دنیا سخن بگویند.

از میان تمام اقشاری که در این روزها به اردوهای راهیان‌نور اعزام می‌شوند حوزویان که در سطحی برتر این معارف را فهمیده و به کار می‌برند، جایگاهی ویژه دارند.

صبح امروز کاروانی از جامعة‌الزهرا پس از زیارت شهدای گلزار علی بن جعفر(ع) قم به قصد زیارت کربلای ایران رهسپار شدند که شاید بتوان گفت فضای معنوی این کاروان با تمام کاروان‌های دیگر متفاوت بود.

یکی از طلبه‌های این کاروان که برای نخستین بار به این سفر اعزام می‌شد با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در رابطه با اهمیت مطالعه وصیت‌نامه شهدا گفت: همیشه این موضوع که امام راحل(ره) علمای بزرگ را پس از سال‌ها تحصیل در علوم دینی به خواندن وصیت‌نامه شهدا دعوت کرده برایم حاوی پرسش‌های فراوان بود که همین موضوع سبب شد تصمیم بگیرم تا در این اردوها شرکت کنم و دلیل این سفارش امام خمینی(ره) به مطالعه در احوالات شهدا را بفهمم.

خانم صابر که از طلبه‌های با سابقه است و برای چندمین بار به این اردوها اعزام می‌شود اهمیت این اردوها را اینطور بیان کرد: گاهی انسان سال‌های متمادی را به تحصیل علوم دینی و عبادت می‌پردازد اما به نقطه معنوی که باید نمی‌رسد ولی من تصور می‌کنم اگر انسان فقط یک بار به این اردوها با معرفت بیاید، شهدا آنچنان در او نظر می‌کنند که تاثیرش از سال‌ها عبادت بیشتر خواهد بود.

یکی دیگر از اعضای این کاروان نیز تاثیر تربیتی اردوهای راهیان‌نور را مورد تاکید قرار می‌دهد و می‌گوید: گاهی در جریان تبلیغ در میان جوانان به جایی می‌رسیم که تمام استدلالات عقلی برای کنار گذاشتن یک عمل زشت تاثیری ندارد اما در همین حال یک داستان و روایت از زندگی و سیره شهدا می‌تواند سبب ترک آن گناه از سوی افراد شود.

پس از قرائت زیارت عاشورا و زیارت مزار شهدا، خصوصا شهید زین‌الدین کاروان بهاری مبلغان راهی نور سفر خود را آغاز می‌کند تا بار دیگر راز عشق را در لاله‌های به خون تپیده جستجو کنند.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول