اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران خبر داد

افزایش کمپ‌های سلامت در مبادی ورودی مازندران / 65 درصد تماس با اورژانس مزاحمی است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران از افزایش کمپ‌های سلامت در مبادی ورودی استان مازندران خبر داد.

افزایش کمپ‌های سلامت در مبادی ورودی مازندران / 65 درصد تماس با اورژانس مزاحمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرهاد بزرگی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی حدود یک ماهه اورژانس مازندران برای ارائه خدمات نوروزی در مازندران اظهار داشت: حدود 40 بیمارستان، 18 درمانگاه و 42 داروخانه، 67 پایگاه اروژانس در مازندران آماده ارائه خدمات به مسافران نورزی هستند.

وی با اشاره به خرید دو اتوبوس آمبولانس اورژانس در مازندران از آمادگی شش آزمایشگاه بخش خصوصی و 42 واحد دندانپزشکی و 11 مرکز دیالیز برای خدمات‌دهی در ایام نوروز خبر داد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران با اشاره به عضویت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ستاد تسهیلات سفر استان مازندران خاطرنشان کرد: در ستاد تسهیلات سفر استان مازندران نیروی‌های نظارتی معاونت دارو و غذا نیز حضور دارند و نظارت بر مراکز تولید و توزیع مواد غذایی نیز انجام می‌شود.

وی در ادامه از افزایش تعداد کمپ‌های سلامت در مبادی ورودی استان و برخی شهرهای مازندران خبر داد و گفت: 10 کمپ سلامت در مبادی وردی استان ایجاد شد که در این کمپ‌ها اقدامات اولیه غیر اورژانسی و یا در صورت نیاز اورژانسی و انتقال به بیمارستان نیز انجام می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران در مورد برخی نارسایی‌های که سال گذشته با آن مواجه بودند، بیان کرد: کمبود نیروی‌های تخصصی مهم‌ترین دغدغه ما در ایام نورز است که باید با جابه‌جایی نیروها این مشکل را برطرف کنیم که با توجه به دستورالعمل ابلاغ شده از 25 درصد ظرفیت بخش خصوصی نیز باید در ایام تعطیلات نیز بهره‌برداری کنیم.

بزرگی در مورد نحوه نظارت بر مراکز بهداشتی در نقاط دور دست استان گفت: در هر شهرستان نیز ستاد تسهیلات سفر نیز فعال است و ناظرانی نیز در شهرستان‌ها بر نحوه خدمات‌دهی مراکز درمانی نظارت می‌کنند و مردم می‌توانند از طریق شماره تلفن‌های که از طریق ستاد تسهیلات سفر در اختیارشان قرار می‌گیرد مشکلات و نارسایی‌ها را بیان کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در ادامه با انتقاد از میزان تلفن‌های مزاحمی که به اروژانس می‌شود از رسانه‌ها خواست در این مورد فرهنگ‌سازی مناسبی انجام شود.

وی بیان کرد: سالانه حدود 60 هزار تلفن به اورژانس مازندران می‌شود که 65 درصد تماس‌های گرفته شده به اورژانس به صورت مزاحم تلفنی است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول