به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی شعبانی ظهر امروز در کمیته ستاد دایمی تسهیلات سفرهای نوروزی استان با اشاره به توزیع اقلام فرهنگی بین مسافران نوروزی اظهار داشت: این اقلام شامل کتابچه راهنمای گردشگری و بروشور جاذبههای گردشگری استان و شهرستانها و نقشه و لوح فشرده است.
وی ادامه داد: دستگاههای اجرایی به عنوان معاونتهای 33 گانه ستاد دایمی تسهیلات سفرهای نوروزی شامل نیروی انتظامی، هلال احمر، شهرداریها، اداره کل استاندارد، اداره کل اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز و... ضمن تعامل و همکاری نزدیک با این ستاد اقدام به تولید و توزیع اقلام فرهنگی کردهاند.
این مسئول با تاکید بر اهمیت اطلاعرسانی به گردشگران نوروزی و مدیریت زمان در سفر، تصریح کرد: این اقلام با هدف اطلاعرسانی مطلوب و به موقع در اختیار گردشگران قرار گرفته است.
به گفته شعبانی این اقلام از طریق پرتال اداره کل به آدرس www.gchto.ir در دسترس همگان قرار دارد و قابل دریافت است.
وی با اشاره به نظارت نامحسوس ناظران یادآور شد: برپایی تعداد قابل توجه کمپهای موقت برای اسکان مسافران نوروزی، تجمیع امکانات رفاهی در محلهای اسکان موقت، وضعیت اسکان در مدارس و منزل استیجاری و میزان اقامت مسافران نوروزی در گیلان تحت تاثیر تعامل سازنده سازمانهای مختلف با ستاد سفر استان در سطح شایستهای ارزیابی شد.
مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی تسهیلات سفرهای گیلان نیز در این جلسه بیان داشت: با آغاز ایام تعطیلات سال نو و ورود گردشگران و مهمانان نوروزی، کمیته اسکان ستاد دائمی تسهیلات سفرهای گیلان تمهیدات لازم را به منظور شناسایی و ساماندهی اماکن اسکان موقت و دایم مهمانان نوروزی فراهم آورده است.
حمیدرضا آذرپور افزود: این ستاد تلاش کرده تا مهمانان کمترین دغدغه را داشته باشند و بتوانند با آرامش خاطر از جاذبههای طبیعی، تاریخی و فرهنگی و مذهبی استان بازدید کنند.
وی فراهم کردن نیازهای اولیه و کنترل و نظارت دقیق تمام واحدهای اقامتی شامل هتلها و مهمانپذیرها، مجتمعهای اقامتی، مسافر کاشانهها، کمپینگها و مدارس با ارائه خدمات مناسب، مطلوبیت سفر و ماندگاری اقامت گردشگران را از جمله اقدامها ذکر کرد.
این مسئول با بیان اینکه کمیته مذکور آماده پاسخگویی به مسافران است، خاطرنشان کرد: شماره تلفن 7732064- 0131 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به مهمانان نوروزی گیلان است.
انتهای پیام/ن۲۰/پ3003