اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای گسترش فرهنگ سفرنامه‌نویسی انجام شد

آغاز توزیع 10 هزار دفترچه سفرنامه‌نویسی در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از آغاز توزیع 10 هزار دفترچه سفرنامه‌نویسی در این استان خبر داد و گفت: این سفرنامه‌ها در بین زائران و مسافران استان توزیع می‌شود.

آغاز توزیع 10 هزار دفترچه سفرنامه‌نویسی در خراسان شمالی

محمد وحیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه این دفترچه‌های سفرنامه‌نویسی با رهنمودهای استاندار خراسان شمالی برای ترویج فرهنگ سفرنامه‌نویسی توزیع می‌شود گفت: دفترچه‌های یاد شده از طریق پایگاه‌های راهنمایان مسافران نوروزی توزیع و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

به گفته وی مسافران نوروزی پس از دریافت این دفترچه‌ها می‌توانند خاطرات سفر خود را نگاشته و از طریق ایمیل یا پست این یادداشت‌های خود را به دبیرخانه ستاد سفرهای استان ارسال کنند.

وی اضافه کرد: این دفترچه‌ها در طول ایام نوروزی در بین زائران و مسافران از طریق پایگاه‌های راهنمایان مسافران نوروزی خراسان شمالی توزیع و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بر اساس برنامه قرار است تا به سفرنامه‌های برتر جوایز ویژه‌ای از سوی استاندار خراسان شمالی اختصاص یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین با اشاره به ساماندهی 30 هزار ظرفیت اسکان برای مسافران نوروزی در استان گفت: این میزان نسبت به سال قبل 11 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین به تمام مسافران فرهنگی که در این استان اسکان یابند یک وعده غذای گرم ارائه می‌شود.

استاندار خراسان شمالی برای نهادینه کردن فرهنگ سفرنامه‌نویسی با رویکرد عبرت‌پذیری از مواهب الهی، برگزاری مسابقه‌ای با عنوان سفرنامه‌نویسی را به ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی استان ابلاغ کرد. خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

بر اساس آمار رسمی سالانه 15 میلیون زائر و مسافر از خراسان شمالی دیدن یا گذر می‌کنند.

پارسال طی ایام نوروز 3 میلیون و 516 هزار نفر وارد خراسان شمالی شدند.

انتهای پیام/ح20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول