اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر خبر داد

کاهش چشمگیر تصادفات در معابر شهری بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: از 26 اسفند ماه سال گذشته تاکنون شاهد کاهش قابل توجه تصادفات در معابر شهری استان بوده‌ایم.

کاهش چشمگیر تصادفات در معابر شهری بوشهر

 فتح‌الله بحرینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: ما آموزش قوانین و مقررات رانندگی را برای کاهش تخلفات ضروری می‌دانیم ضمن اینکه در کاهش تصادفات نیز تاثیر زیادی داشته است.

وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی بوشهر در این زمینه همواره پیشتاز بوده و نتایج آن را هم به خوبی دیده‌ایم.

این مقام مسئول فعالیت‌های آموزشی را از مهمترین اقدامات پلیس راهور استان نام برد و گفت: همیاران پلیس، پلیس مدرسه، آموزش عمومی رانندگان، اولیا و دانش‌آموزان، کارکنان ادارات و سازمان‌های دولتی سعی در آگاه‌سازی افراد نسبت به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان بوشهر گفت: مشارکت عمومی به معنی مشارکت واقعی رانندگان، نقش بسزایی در افزایش امنیت عبور و مرور و کاهش قابل توجه تصادفات دارد.

بحرینی اظهار داشت: یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در کاهش تصادفات و افزایش امنیت عبور و مرور خودروها مشارکت رانندگان است که خوشبختانه از تاریخ 26 اسفند ماه سال گذشته تاکنون شاهد کاهش قابل توجه تصادفات در معابر شهری استان بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: میانگین حداکثر سرعت کنترل شده توسط گشت نامحسوس 140 کیلومتر در ساعت و حداقل سرعت 20 کیلومتر در ساعت است.

این مقام انتظامی افزایش سرعت را از دلایل اصلی تصادفات نام برد و از رانندگان خواست در هنگام رانندگی سرعت خودرو را مدیریت و به علائم راهنمایی و رانندگی و توصیه‌های پلیس که به منظور حفظ سلامت خود و خانواده است توجه بیشتری کنند.

بحرینی به توقیف 42 هزار و 308 دستگاه خودرو و موتورسیکلت در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: از مجموع آمار به دست آمده 6 هزار و 629 دستگاه توقیف شده خودرو و مابقی موتورسیکلت بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر تخلفات حادثه‌ساز را علل اصلی تصادفات معابر شهری نام برد و اظهار داشت: در 11 ماه انتهایی سال 90 با 89 هزار و 71 راننده متخلف که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شده بودند برخورد قانونی شده است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول