اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه آبادان خبر داد

جذب 126 میلیارد تومان اعتبار عمرانی در آبادان در سال 90

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه آبادان از جذب 126 میلیارد تومان اعتبار استانی دستگاه‌های شهرستان آبادان در سال 90 خبر داد.

جذب 126 میلیارد تومان اعتبار عمرانی در آبادان در سال 90

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بهرام ایلخاص‌زاده ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان آبادان در سال 91 در حسینیه ثارالله این شهرستان با بیان اینکه در سال گذشته افتخارات ملی زیادی نصیب مردم ایران اسلامی شد، اظهار کرد: در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات روز 12 اسفندماه شاهد تجدید بیعت مجدد مردم شهرستان آبادان با مقام معظم رهبری و شهیدان گرانقدر جنگ تحمیلی بودیم.

وی افزود: در شهرستان آبادان همزمان با سایر نقاط کشور نیز با تمهیدات خاصی که مسئولان شهرستان به کار گرفتند یک کار جمعی درخشان به انجام رسید و کم‌نظیرترین راهپیمایی در تاریخ آبادان برگزار و این تجدید بیعت در روز انتخابات مجلس شورای اسلامی تکرار شد.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به رشد مشارکت مردمی در انتخابات سال 90 نسبت به دوره گذشته تصریح کرد: در دوره گذشته در حدود 43 درصد از شهروندان آبادانی در انتخابات شرکت کرده بودند که در مرحله اول این دوره این میزان به 57 درصد رسیده و رکورد جدیدی را در 30 سال گذشته رقم زد.

ایلخاص‌زاده در ادامه گفت: از دیگر حرکت‌های خوبی که در شهرستان انجام شد می‌توان به برگزاری جشن‌های دهه ولایت اشاره کرد که در نوع خود یک کار جدید و قابل تمجید بود.

وی همچنین به فعالیت‌های رو به رشد آموزش و پرورش در آبادان اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش آبادان در سال گذشته زحمات زیادی را در راستای اعتلای سطح آموزشی در شهرستان کشیده که برگزاری المپیادهای مختلف علمی و ورزشی، کسب مقام‌های کشوری، کسب رتبه دوم استان در جلسات شورای آموزش و پرورش، برگزاری جشن تکلیف پسران برای اولین بار در کشور و رتبه‌های خوب دیگری که این اداره در سطح استان کسب کرد همگی حاصل و نتیجه این تلاش‌ها و زحمات در سال گذشته بودند.

فرماندار ویژه آبادان در خصوص راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی جنوب خوزستان در آبادان اظهار کرد: آغاز به کار این دانشکده در آبادان یک حرکت رو به رشد است که باعث شکل‌گیری یک وزنه علمی بسیار بزرگ در منطقه خواهد شد.

ایلخاص‌زاده با اشاره به ورود تعداد زیاد میهمانان نوروزی به شهرستان آبادان گفت: از مهرماه سال گذشته تاکنون ورود بی‌سابقه میهمانان به آبادان را شاهد بودیم که همچنان ادامه دارد و تا این روز در حدود 900 هزار نفر به عنوان میهمان در قالب‌های مختلف وارد این شهر شده‌اند.

وی در ادامه به راه‌اندازی تلویزیون دیجیتال در صدا و سیمای مرکز آبادان اشاره کرد و افزود: تا کنون در کشور در حدود 55 درصد از مراکز صدا و سیما مجهز به شبکه تلویزیون دیجیتال شده‌اند که صدا و سیمای مرکز آبادان نیز از آن جمله است و این به این معناست که آبادان در این زمینه از نیمی از کشور جلوتر است.

فرماندار آبادان اضافه کرد: در خصوص توسعه عمران شهری نیز در سال 90 پروژه‌های خیلی خوبی راه‌اندازی و در بسیاری از موارد افتتاح شده و به بهره برداری رسیدند و در سال جدید نیز با همکاری منطقه آزاد اروند چشم‌انداز خوبی را برای شهرستان آبادان شاهد هستیم.

ایلخاص‌زاده در ادامه صحبت‌های خود به اعتبارات عمرانی جذب شده در شهرستان اشاره و تصریح کرد: مجموع اعتبارات استانی که در سال 90 از طریق تمام دستگاه‌ها در شهرستان آبادان جذب شد 126 میلیارد تومان بود که با رشد 5/2 برابری نسبت به سال قبل مواجه بوده‌است.

وی افزود: در حوزه عمرانی یکی از کارهای خوبی که انجام شد در بحث مسکن مهر بود که در زمینه سفت‌کاری با 40 درصد رشد و در زمینه نماکاری نیز با رشد 10 برابری در پایان سال، نتایج خوبی به شمار می‌روند.

فرماندار آبادان در ادامه به افتتاح دفترچه عمرانی برای روستاها اشاره و خاطرنشان کرد: تهیه شناسنامه‌های عمرانی در حوزه روستایی که روستاها را دارای شناسنامه عمرانی کرده موجب خواهد شد تا کارهای عمرانی در مناطق روستایی در قالب طرح هادی اجرا شوند.

ایلخاص‌زاده علاوه بر اینها به سایر اقدامات مهم در سال 90 اشاره کرد و افزود: از جمله کارهای مهم دیگری که در زمینه عمران شهری در آبادان صورت گرفته می‌توان به رشد 80 درصدی گازرسانی به مناطق مختلف، نمونه‌گیری از بیش از 26 نقطه شهر برای بررسی سلامت آب آشامیدنی، بهبود وضعیت راه‌ها و جاده‌ها، اجرایی کردن عملیات احداث دو بیمارستان تأمین اجتماعی و بیمارستان دوم امام‌خمینی(ره)، فراهم کردن شرایط برای نصب سازه الکترونیکی جدید در فرودگاه بین‌المللی آبادان و همچنین تهیه مسکن برای حدود 80 خانوار در آبادان با همکاری منطقه آزاد اروند و نهادهای کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کارهایی که در سال 90 آغاز شده‌اند در سال جدید نیاز به پیگیری جدی داشته و باید به مراحل نهایی اجرایی شدن برسند تا به امید خدا سال 91 سال اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره باشد.

فرماندار آبادان در پایان با اشاره به برخی از پروژه‌هایی که در سال جدید باید نهایی شوند گفت: توسعه بندر اروند در بخش خصوصی، احداث پالایشگاه دوم در منطقه آزاد اروند، بهبود وضعیت جاده ماهشهر، تأمین اعتبار اسکله صیادی آبادان، پیگیری جدی وضعیت ورزشگاه 5 مهر آبادان، نهایی کردن کار بازارچه ایستگاه هفت از جمله کارهایی است که باید به طور جدی پیگیری شده و نهایی شوند.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول