اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس:

اعتبارات عمرانی بیشتری را به خوزستان سرازیر می‌کنم

خبرگزاری فارس: کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود مشکلات زیاد در اهواز را دلیل نامزد شدن خود اعلام کرد و گفت: سرازیر کردن اعتبارات عمرانی از مهمترین برنامه‌های من خواهد بود.

اعتبارات عمرانی بیشتری را به خوزستان سرازیر می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جمشید سلحشور شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت بخش اعظمی از اعتبارات را صرف هزینه پروژه مسکن مهر کرده و پروژه‌های دیگر غیر فعال مانده‌اند.

وی فقر و بیکاری را از جمله معضلات استان خوزستان برشمرد و افزود:‌ این فقر و بیکاری با توسعه یافتگی کشور مغایرت دارد و هنوز نتوانستیم مسائل ضروری جامعه را برطرف کنیم و در حل ساده‌ترین مسائل روزمره مردم ناکام مانده‌ایم.

سلحشور ناامنی را از دیگر معضلات این استان برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ بسیاری از اهالی روستا‌ها می‌گویند ما تنها امنیت می‌خواهیم که در این راستا رفع بیکاری و برنامه ریزی‌های خوب ناامنی را برطرف می‌کند.

وی ادامه داد: کار اصلی نماینده، قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون است و من وظیفه خودم می‌دانم که قوانینی وضع کنم که در راستای قوانین و اهداف کشور باشد.

سلحشور با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان بیان کرد: خوزستان یکی از استان‌هایی است که سرشار از منابع نفتی است، همچنین دو میلیون هکتار از اراضی کشاورزی و پنج رودخانه که یک سوم آب‌های سطحی کشور را تشکیل می‌دهند در این استان هستند.

سلحشور گفت: رمز کار من این است که سیل اعتبارات را به استان سرازیر کنم و با افزایش رقم اعتبارات در پروژه‌های مختلف استان، پروژه‌های عمرانی را فعال و در استان زمینه‌های ایجاد اشتغال را فراهم سازم.

سلحشور حاشیه‌نشینی را یکی از مشکلات مهم شهر اهواز دانست و گفت: ما باید این واقعیت را بپذیریم که در حاشیه مردمی با مشکلات زیادی در حال زندگی هستند. باید حریم شهر دقیق‌تر مشخص شود و از آن به بعد نباید اجازه داده شود که حاشیه‌نشینی افزایش یابد.

وی همچنین به مشکل بیکاری پرداخت و گفت: استان ما در نرخ بیکاری بالا‌ترین نرخ را در کشور دارد. آمار بیکاری در استان خوزستان 24 درصد است که به طور میانگین از هر چهار نفر یک نفر بیکار در استان وجود دارد و برای حل این مشکل یکی از راهکار‌ها این است که برنامه‌هایمان باید در چارچوب برنامه پنجم توسعه باشد که در این برنامه در استان ما اولویت با بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: برای توسعه و عمران نیاز به نظرات سیاسی نیست و حتی اگر نمایندگان از نظر سیاسی هماهنگ نباشند می‌توانند به یک نقطه نظر و وحدت مشترک که آن هم توسعه و عمران و بازسازی است برسند.

سلحشور ادامه می‌دهد: من کاندیدای مستقل هستم و وابسته به هیچ گروهی نیستم اما به همه گروه‌ها احترام می‌گذارم و با هیچ طیفی مشکل ندارم؛ هزینه انتخاباتی مرا نیز هیچ کس به عهده ندارد و هیچ پولی برای تبلیغات در نظر نگرفتم.

وی همچنین با یادآوری مشکلات پروژه‌های آبرسانی غدیر و لایروبی کارون گفت: یکی دیگر از مشکلات اهواز که در اولویت است، مشکل آب شرب است؛ پروژه آب‌رسانی غدیر که قرار بود طی سه سال بخش مرکزی و جنوبی استان را که شامل 21 شهر است و جمعیتی حدود 4 میلیون را پوشش می‌دهد، ‌اجرایی شود هنوز در این چند سال نتوانسته پیشرفت بالایی داشته باشد، مشکل اصلی این پروژه نیز مانند سایر پروژه‌ها کمبود اعتبارات است.

سلحشور همچنین درباره لایروبی کارون گفت: برای لایروبی کارون به شیوه مطلوب باید حداقل همزمان پنج یا شش دستگاه لایروب به طور همزمان فعالیت کنند، یک لایروب اصلا نمی‌تواند این نیاز را بر آورده کند و نباید با این شیوه افکار عمومی را مشغول کرد. در بهترین حالت نیز نیاز به دو سال فعالیت لایروب وجود دارد.

سلحشور در ادامه گفت: ما به هیچ‌وجه تایید نمی‌کنیم که آب کارون به غیر از مصارف آشامیدنی مصرف شود، اگر چنین باشد باید نمایندگان مانع اجرای این طرز تفکر باشند؛ اما صحبت‌های من دقیق نیست چراکه دسترسی به مطالعات انجام شده ندارم و باید‌‌ اول مطالعات انجام شده را دید و سپس آنها را نقد کرد.

وی در پاسخ به اینکه برای مشکل گرد و غبار استان چه برنامه‌هایی در نظر دارد، گفت: ریشه این معضل تنها در کشور ما نیست. مدیریت بحران در این زمینه خوب عمل نکرده و اطلاعات دقیق به شهروندان نمی‌دهد؛ باید تیم قوی تحقیقاتی بکار گرفته شود تا بخش مدیریت بحران استان تقویت شود. مدیریت بحران باید در شرایط بحرانی خود را نشان دهد و پدافند غیرعامل نیز نیاز به تقویت دارد.

سلحشور همچنین ملاک انتخاب مسئولان را شایسته‌سالاری عنوان کرد و گفت: باید مسئولان شایسته و خوش‌نام انتخاب شوند؛ من هیچ کدام از مدیران استان را نمی‌شناسم که بخواهم راجع به آن‌ها نظر بدهم.

جمشید سلحشور با مدرک تحصیلی دکترای طراحی ساختمان و تکنیک‌های شهری یکی از کاندیدای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی است که نمایندگی جهاد سازندگی استان در بازسازی کمیته کشاورزی جهاد خرمشهر، قائم مقام انجمن علوم ایمنی ایران، عضو امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان خوزستان و معاون آبرسانی سازمان آب و برق استان برخی از عناوین سوابق کاری او به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول