اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قزوین خبر داد

رشد چشمگیر پرداخت زکات در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به پرداخت 5 میلیارد و 200 میلیون تومان زکات توسط مردم استان قزوین، از رشد چشمگیر پرداخت زکات در استان خبر داد.

رشد چشمگیر پرداخت زکات در قزوین

هدایت‌الله صفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال گذشته موفقیت‌های چشمگیری را در خدمت‌رسانی به محرومان، مستضعفان و ایتام جامعه کسب کرد که در سال آتی نیز این موفقیت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این مطلب که استان قزوین در بحث زکات جزو پنج استان برتر کشور است، بیان کرد: امسال پنج میلیارد و 200 میلیون تومان زکات توسط مردم پرداخت شد که این رقم نسبت به یک میلیارد و 800 میلیون سال گذشته و یک میلیارد و 500 میلیون دو سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین ادامه داد: بی تردید نقش ائمه جمعه، روحانیون، مسئولان استانی و دولت در افزایش پرداخت زکات بسیار پررنگ است.

صفری با اشاره به این مهم که مردم قزوین، مردمی مذهبی و ولایتمدار هستند، عنوان کرد: در جشن نیکوکاری برگزار شده نیز یک میلیارد و 200 میلیون تومان توسط مردم استان قزوین به محرومان اهدا شد ولی رتبه‌بندی کشوری در این خصوص انجام نشده که مطمئنا قزوین جزو استان‌های برتر در این زمینه است.

وی تصریح کرد: در عید سعید قربان نیز استان قزوین توانست با جذب یک میلیارد و 200 میلیون تومان از کمک‌های مردمی رتبه دوم کشوری را کسب کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین پیرامون بحث اشتغال نیز یادآور شد: از سال 73 تا 89، 10 هزار و 200 شغل ایجاد شده است ولی در طرح اشتغال خودکفایی سال 90، تنها پنج هزار شغل توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایجاد شده است.

صفری سرانه هر یتیم در استان قزوین را 77 هزار و 700 تومان عنوان و تأکید کرد: این سرانه نزدیک به دو برابر سرانه کشوری است و 13 هزار و 500 حامی نیز از ایتام زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین حمایت مادی، معنوی و عاطفی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: سه هزار و 200 یتیم در استان قزوین زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین یادآور شد: 299 واحد مسکونی نیز در دهه فجر سال گذشته با حضور استاندار قزوین افتتاح شد که بالغ بر 16 هزار و 445 متر مربع بوده و سه میلیارد و 700 میلیون تومان نیز هزینه در بر داشت که با احداث این واحدها، دو هزار خانواده خودکفا اعلام شدند.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول