اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زکات کردستان:

کردستانی‌ها رتبه دوم پرداخت زکات را در کشور از آن خود کردند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد زکات کردستان گفت: خوشبختانه مردم این ‌استان‌ پرداخت زکات را‌ در اولویت ضروریات زندگی خود قرار داده‌اند و ‌‌امسال رتبه دوم کشوری را از آن خود کردند.

کردستانی‌ها رتبه دوم پرداخت زکات را در کشور از آن خود کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محمد حسینی شاهرودی بعد از ظهر امروز در سومین جلسه ستاد زکات استان که با حضور اعضای ستاد برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم اقامه نماز، به جای آوردن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و پرداخت زکات را از شاخص‌های بزرگ احیای دین اسلام برشمرده است.

وی تاکید کرد: باید نسبت به پرداخت زکات توجه بیشتری داشته باشیم چرا که این مهم در راستای فقرزدایی مادی و معنوی، فرهنگی و آداب اجتماعی موثر است.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با اشاره به اینکه خداوند در آیات قرآنی جایگاه ویژه و خاصی به امر زکات داده است، تصریح کرد: زکات یکی از نشانه‌های شناخت اسلام است و به وسیله این امر واجب دین اسلام احیا می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در ادامه بیان کرد: خداوند هر نوع سرمایه و اموالی که به انسان‌ها ارزانی داشت باید زکات آن را بپردازد حتی در مقابل مسئولیت‌ها و ماموریت‌هایی که دارد باید زکات دهد که زکات این مسئولیت‌ها خدمت به مردم و خلق خداست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اسلام با جهل و فقر در جامعه مبارزه و مقابله می‌کند، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم این دین الهی گستراندن عدالت در بین مردم و از بین بردن فقر و جهالت و کم کردن فاصله طبقاتی است تا هیچ فقیری در جامعه وجود نداشته باشد.

رئیس ستاد زکات کردستان تاکید کرد: اگر دستورات اسلام از جمله زکات مادی پیاده و اجرایی شود علاوه بر سود معنوی روح انسان نیز صفا و طهارت پیدا می‌کند و از تعلقات دنیوی دور می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی از زکات به عنوان بانی رشد و ترقی و رسیدن انسان‌ها به قرب الهی نام برد و تصریح کرد: خداوند چندین برابر زکات را به بندگانش می‌پردازد.

 

* تاکید بر ساماندهی زکات جمع‌آوری شده در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه این جلسه بر ساماندهی زکات جمع‌آوری شده استان تاکید کرد و گفت: جذب اعتماد مردمی زمینه رشد کمک‌های مردمی در زکات جمع‌آوری شده را فراهم می‌آورد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه زکات در قرآن کریم در کنار سایر واجباتی همچون نماز و امر به معروف و نهی از منکر آمده است، گفت: پرداخت زکات علاوه بر اینکه موجب ریشه‌کنی فقر در جامعه می‌شود، موجب افزایش و برکت مال نیز خواهد شد.

وی از زکات به عنوان واجب عینی ـ الهی نام برد و از متولیان این فریضه الهی خواست که باید زکاتی که از ثروتمندان جامعه جمع‌آوری می‌شود در اسرع وقت در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

رئیس ستاد زکات کردستان در بخش دیگری از سخنانش مهم‌ترین رسالت حاکمان جامعه را برپائی عدل و جمع‌آوری زکات خواند و گفت: خوشبختانه مردم استان کردستان پرداخت زکات را  در اولویت ضروریات زندگی خود قرار داده‌اند و در همین راستا امسال رتبه دوم کشوری را از آن خود کردند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه زکات می‌تواند بسیاری از مشکلات گریبان‌گیر جامعه را حل کند، تصریح کرد: باید زکات جمع‌آوری شده در همان محل هزینه و سرمایه‌گذاری شود تا فقر فرهنگی و مادی از بین برود و فرهنگ ارزشی و دینی تقویت شود.

وی بیان کرد: زکات منبع بسیار بزرگی برای محرومیت‌زدایی در استان کردستان است که امیدواریم همچون امسال در زمینه پرداخت زکات پیشتاز کشوری باشیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان بر جلب اعتماد مردم در پرداخت زکات به عنوان یک فرهنگ اسلامی تاکید و خاطرنشان کرد: باید مردم استان را به کارهای خیرخواهانه و امورات خیریه و خداپسندانه ترغیب و تشویق کنیم.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول