اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده منتخب مردم کردستان در خبرگان رهبری:

زکات فاصله طبقاتی جامعه را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت زکات در اسلام، گفت: پرداخت زکات زمینه‌ساز ریشه‌کنی فقر و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است.

زکات فاصله طبقاتی جامعه را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج؛ ماموستا حسام‌الدین مجتهدی بعد از ظهر امروز در سومین جلسه ستاد زکات استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: احیای زکات از زمان صدر اسلام تاکنون بوده اما به دلایلی این سنت حسنه کمرنگ‌تر شده است.

وی افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی پیامبر اکرم(ص) در زمان خودش گرفتن زکات از اغنیا و توزیع در بین فقرا و نیازمندان بوده که این امر نشان‌دهنده اهمیت دین مبین اسلام به زکات است.

امام جمعه شهر سنندج در ادامه تاکید کرد: دادن زکات اختیاری نیست بلکه امری واجب بر تمام مسلمانان برای ریشه‌کنی فقر در جامعه و ایجاد عدالت در بین مردم و کم کردن فاصله طبقاتی است.

ماموستا مجتهدی اضافه کرد: زکات باید در حضور مجاهدین دینی، طلاب علوم دینی، علما و نماینده ولی فقیه در استان پرداخت شود و آمرین و عاملین زکات باید سعی کنند زکات را از مردم جمع‌آوری و صرف امورات فقرا و عام‌المنفعه کنند.

* زکات تضمین‌کننده اموال و دارایی مسلمانان است

وی در ادامه بیان کرد: ستاد زکات و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای مردم واجب است و مردم و خیرین نیز باید با تمام وجود و باور دینی و اعتقادی زکات را پرداخت کنند چرا که زکات مسلمانان و اموال آنها را از قهر الهی بیمه و تضمین می‌کند.

نماینده منتخب مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه، تصریح کرد: تشویق به دادن افطاری در فرهنگ اسلامی و دستگیری از نیازمندان امروزه به صورت فرهنگی فراگیر در ایران اسلامی مبدل شده ‌است که خود نشانه‌هایی از مهرورزی و خیرخواهی مردم مسلمان ایران است.

وی تاکید کرد: در شرع مقدس اسلام دادن زکات یکی از واجبات دینی است و کسانی که توانایی مالی دارند ملزم به پرداخت آن هستند.

ماموستا مجتهدی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در جامعه و توجه به این سنت پسندیده، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در میان مردم برای توجه به امر زکات ضروری است و مسئولان باید این امر را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: استان کردستان خوشبختانه همیشه در پرداخت زکات در سطح کشور مطرح بوده که این امر نشان‌دهنده توجه مسئولان و مشارکت مردم در این امر خداپسندانه و الهی است.

امام جمعه شهر سنندج در پایان با تاکید بر فرهنگ‌سازی زکات در جامعه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم با دادن صدقه موجب دفع بلایا و خطرات در زندگی خود می‌شوند، با دادن زکات نیز به اموال خود برکت فراوان می‌بخشند.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول