اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای نوروز تا روز ششم فروردین ماه 91

300 هزار مسافر وارد گلپایگان شدند

خبرگزاری فارس: رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان گفت: از ابتدای نوروز تا روز ششم فروردین ماه 300 هزار مسافر وارد گلپایگان شدند.

300 هزار مسافر وارد گلپایگان شدند

مهدی نوبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان اظهار داشت: از ابتدای طرح ستاد تسهیلات نوروزی تاکنون حدود 300 هزار نفر به شهرستان گلپایگان وارد شدند.

این مسئول تصریح کرد: این تعداد مسافر از مبادی‌های اصلی و ورودی شهرستان مانند محورموته به گلپایگان، محور خمین به گلپایگان و محور خوانسار به گلپایگان وارد شهرستان گلپایگان شده‌اند.

رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گلپایگان میزان بازدید کنندگان از آثار تاریخی را تا کنون 40 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی به برنامه‌های میراث فرهنگی و گردشگری گلپایگان در آخرین روزهای سال 90 و ابتدای سال 91 اشاره و بیان کرد: سه چادر در مبادی ورودی شهر (ابتدای جاده خوانسار، ابتدای جاده موته و ابتدای جاده خمین به گلپایگان)، توزیع بسته‌های فرهنگی شامل بروشورهای میراث فرهنگی، شهرداری و هلال احمر) از برنامه‌های ویژه میراث فرهنگی و گردشگری گلپایگان است.

نوبخت گفت: تهیه تیزر تبلیغاتی آثار تاریخی و تبلیغات نمایشگاه با تلویزیون شهری، نظافت و مراقبت فضاها و اماکن تاریخی شهرستان، برپایی نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در دو نقطه شهر (ارگ تاریخی گوگد و محوطه مناره سلجوقی) از 27 اسفندماه تا 13 فروردین ماه سال 91 از دیگر برنامه‌های ویژه نوروز است.

وی یادآور شد: کارکنان میراث فرهنگی از تاریخ 26 اسفندماه تا 13 فروردین 91 آماده خدمت‌رسانی به هموطنان هستند.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری گلپایگان ادامه داد: توسط انجمن میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان نرم‌افزار گردشگری طراحی و تهیه شده و این نرم‌افزار به صورت بلوتوث توزیع می‌شود.

این مسئول یادآور شد: در طول ایام نوروز توسط نیروهای نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری در اماکن تاریخی مانند مسجد جامع، مناره سلجوقی، امام‌زاده هفده تن و ارگ تاریخی گوگد توضیحات تاریخی برای گردشگران ارائه می‌شود. 

نوبخت تاکید کرد: از اماکن اقامتی مسافران (هتل و مسافرخانه‌ها) به صورت روزانه به همراه کمیته بازرسی که شامل میراث فرهنگی، صنعت معدن و تجارت، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان و آتش نشانی بازدید و سرکشی به عمل می‌آید.

انتهای پیام/ن۲۰/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول