اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز نوروز تاکنون صورت گرفته‌ است

اسکان 8 هزار مسافر نوروزی در مدارس گچساران

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته اسکان ستاد تسهیلات نوروزی گچساران گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون افزون بر 8 هزار مسافر و گردشگر نوروزی در مدارس گچساران اسکان یافته‌اند.

اسکان 8 هزار مسافر نوروزی در مدارس گچساران

یدالله مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف کمیته اسکان، ایجاد فضای مناسب برای اسکان موقت مسافران نوروزی است.

* افزایش ظرفیت اسکان ستاد تسهیلات نوروزی گچساران

مسئول کمیته اسکان ستاد تسهیلات نوروزی گچساران با اشاره به اینکه در سفر بهتر می‌توان نسبت به یکدیگر شناخت پیدا کرد، ابراز داشت: مسافرت به دیگر شهرها سبب آشنایی با اماکن مذهبی و تاریخی، ظرفیت‌های گردشگری و دیدنی و آداب و رسوم مناطق مختلف می‌شود.

مرادی تصریح کرد: در سفر خاطره‌های بسیاری برای مسافر باقی می‌ماند و برخورد اعضای ستادهای اسکان نیز با مسافران در رقم‌خوردن خاطره‌ای خوش از سفر بسیار مهم و مؤثر است.

وی بیان داشت: ستاد تسهیلات نوروزی گچساران دارای هفت کمیته کاری بوده که یکی از مهم‌ترین کمیته‌های این ستاد مربوط به اسکان مسافران نوروزی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران یادآور شد: با توجه به موقعیت جغرافیایی گچساران، وجود بقاع متبرکه به ویژه حرم مطهر بی‌بی حکیمه(س) خواهر امام رضا(ع) هر ساله تعداد زیادی مسافر و گردشگر نوروزی وارد گچساران می‌شوند.

این مسئول در گچساران ادامه داد: واقع شدن در مسیر استان‌های جنوبی و بنادر دیلم و گناوه در ایام نوروزی این شهرستان میزبان حجم انبوهی از مسافران نوروزی است.

مرادی تجهیز مدارس به زیرانداز، بازسازی و انجام تعمیرات مورد نیاز سرویس‌های بهداشتی، استفاده از ظرفیت سالن‌های ورزشی و حسینیه‌ها و اختصاص فضای مناسب ایجاد کمپینگ برای اسکان میهمانان نوروزی را از جمله خدمات و اقدامات انجام گرفته توسط کمیته اسکان در گچساران عنوان کرد.

* رضایت مسافران نوروزی در اولویت برنامه‌های کمیته اسکان است

مدیر آموزش و پرورش گچساران یادآور شد: فرهنگیان و مسافران نوروزی می‌توانند با مراجعه به دفتر کمیته اسکان مسافران نوروزی در گچساران واقع در مدرسه 12 فروردین جنب پمپ بنزین مرکز شهر حضور و پرورش مناطق و یا مراکز اسکان، نسبت به اسکان در مراکز اقدام کنند.

مرادی با اشاره به اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون افزون بر 8 هزار مسافر و گردشگر نوروزی در مدارس گچساران اسکان یافته‌اند، ابراز داشت: بیش از 6 هزار و 500 نفر از این مسافران فرهنگی و بقیه مسافران شاغل در دیگر ادارات و نهادها بوده‌اند.

وی گفت: افزون بر 224 کلاس در 31 مدرسه در گچساران پذیرای مسافران نوروزی در این شهرستان است.

این مسئول با بیان اینکه 14 مدرسه دارای امکانات مطلوب و حمام  بوده و در گروه "ب" خدمات‌رسانی قرار دارند، افزود: 17 مدرسه نیز در گروه "ج" قرار دارند.

مدیر آموزش و پرورش گچساران تصریح کرد: آبدارخانه، تلویزیون و یخچال تمام مدارس محل اسکان به صورت عمومی در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفته است.

مرادی با اشاره به تجهیز تمام مدارس گچساران به امکانات اولیه در راستای خدمات‌رسانی به مسافران و مهمانان نوروزی اذعان داشت: با تأمین هزینه از اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تعداد زیادی پتو خریداری و در اختیار مسافران نوروزی قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در زمینه اسکان مسافران و گردشگران نوروزی در گچساران وجود ندارد خاطرنشان کرد: تمام مسافران نوروزی با خاطره‌ای خوش گچساران را ترک می‌کنند.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول