اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

ارائه خدمات شبانه‌روزی درمانی به مسافران و گردشگران در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: خدمات درمانی و بهداشتی توسط کمیته امداد و نجات این ستاد به طور شبانه‌روزی به مسافران و گردشگران ورودی به استان ارائه می‌شود.

ارائه خدمات شبانه‌روزی درمانی به مسافران و گردشگران در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی ستاد دائمی تسهیلات سفر استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا پایان پنجم فروردین 1391 در استان گلستان 261 تصادف جرحی در استان به وقوع پیوسته است که از این تصادفات 39 مجروح سرپایی، 209 اعزام به مراکز درمانی، 88 مراجع سرپایی و 114 اسکان اضطراری به جا مانده است.

وی افزود: این کمیته تمامی راه‌های استان و حتی نقاط مرزی را با 65 پایگاه هلال احمر و چندین پایگاه اورژانس از صبح 25 اسفند سال 1390 تحت پوشش قرار داده است.

عباسی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع برای این کمیته راهنمایی مسافرین است و هلال احمر استان در ایستگاه‌های بین‌راهی طرح ارگونومی را اجرا کرده است.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان گلستان اضافه کرد: جمع مسافرین ورودی استان تا پنجم فروردین 1391 تعداد 2 میلیون و 852 هزار و 54 نفر بوده که نسبت به سال قبل 14 درصد رشد یافته است.

وی گفت: کمیته بهداشت و درمان ستاد دائمی تسهیلات سفر استان گلستان آماده هرگونه خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران ورودی به استان گلستان است و در ایام تشکیل ستاد تاکنون به خدمات‌دهی به مسافرین و گردشگران نوروزی ادامه می‌دهد.

عباسی اذعان داشت: از ابتدای فعالیت ستاد دایمی تسهیلات سفر تعداد 45 مصدوم به ایستگاه‌های سلامت کمیته بهداشت و درمان مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: همچنین چهار مراجعه اعزامی نیز به مراکز مورد نیاز انتقال داده شدند و هیچ مراجعه حضوری اتفاق نیفتاده است.

عباسی تصریح کرد: در این روزها 45 نفر ویزیت شده‌اند، 45 درمان سرپایی، 184 مورد کنترل قندخون و 440 مورد کنترل فشار خون انجام شده است.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان گلستان متذکر شد: تعداد پزشکان کشیک شش نفر و پنج پرستار کشیک نیز در این ایام در کمیته بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول