اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تنگستان:

بیش از 300 هزار مسافر نوروزی به تنگستان سفر کرده‌اند

خبرگزاری فارس: فرماندار تنگستان گفت: در نیمه اول تعطیلات نوروزی بیش از 300 هزار مسافر نوروزی از اماکن تفریحی و گردشگری تنگستان دیدن کردند که به نسبت سال گذشته در این ایام 22 درصد رشد داشته است.

بیش از 300 هزار مسافر نوروزی به تنگستان سفر کرده‌اند

عبدالرسول زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهرم ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مسافران نوروزی از موزه شهید رئیسعلی دلواری، قلعه کلات، تپه رشادت، سواحل زیبای دلوار، طبیعت بکر خائیز، آبگرم اهرم و میر احمد، نخیلات اهرم و بوستان جنگلی بنه گز و سایر اماکن تفریحی و تاریخی شهرستان تنگستان بازدید نموده‌اند.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی و راهنمایی و آشنایی مسافران نوروزی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان با ایجاد دو پایگاه راهنمای مسافران، تهیه و انتشار بروشور و نقشه شهرستان به صورت مطلوبی انجام شده است.

زارع ادامه داد: همچنین منویی درباره تنگستان با چهار بخش موقعیت جغرافیایی، جایگاه تاریخی، جایگاه اقتصادی و جاذبه‌های گردشگری در پرتال فرمانداری تنگستان به آدرس اینترنتی www.tangestan.ostb.ir  ایجاد شده است.

فرماندار تنگستان در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: برای تسهیل حضور و اسکان مسافران نوروزی در شهرستان، 15 مدرسه در شهر و روستاهای شهرستان آماده اسکان مسافران نوروزی است.

وی اعلام کرد: در ایام نوروز دو پایگاه راهنمای مسافران جوانان هلال احمر، یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای با همکاری 63 داوطلب و جوان هلال احمر و 22 امدادگر و نجاتگر در ارائه خدمات به مسافران نوروزی در شهرستان فعالیت می‌کنند. 

زارع تصریح کرد: تاکنون هیچ‌گونه تلفات جانی در جاده‌ها و مسیرهای شهرستان تنگستان گزارش نشده است. 

وی در این گفتگو در خصوص نظارت و کنترل بر بازار در ایام نوروز نیز اظهار داشت: جلسات متعددی از ماه‌ها قبل با موضوع نظارت و کنترل بر قیمت‌ها و کیفیت اجناس بازار تشکیل شد تا در ایام نوروز نظارت دقیق و مؤثری بر بازار به ویژه اغذیه فروشی‌ها که به طور مستقیم با سلامتی مردم در ارتباط است صورت گیرد.

فرماندار تنگستان وجود امنیت را از مهم‌ترین عوامل جذب گردشگران دانست و گفت: تأمین امنیت در ایام نوروز از دیگر فعالیت‌های مهم ستاد تسهیلات بوده که با تلاش و حضور نیروی انتظامی در محل‌های اسکان مسافران این مهم به خوبی محقق شده است.

وی در پایان تاکید کرد: باید با کار کارشناسی و برنامه‌ریزی، زمینه برای فعالیت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در امر توسعه و رونق بخش گردشگری در شهرستان فراهم شود.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول