اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خبر داد

تولید 70 درصد تجهیزات مورد نیاز پارس جنوبی توسط تولیدگران ایرانی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تولید 70 درصد کالا و تجهیزات مورد نیاز پارس جنوبی توسط سازندگان داخلی خبر داد.

تولید 70 درصد تجهیزات مورد نیاز پارس جنوبی توسط  تولیدگران ایرانی

موسی سوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی شاهد رشد و توسعه بیش از پیش میدان گازی پارس جنوبی بودیم و به‌ویژه در توسعه فازهای در دست احداث به موفقیت قابل توجهی رسیدیم.

وی افزود: در سال جاری که به نام تولید ملی نامگذاری شده نیز باید در این منطقه بیش از گذشته تلاش کنیم و مسیر را برای متخصصان داخلی و تولیدکنندگان کشورمان هموار کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به عملکرد مطلوب این مجموعه در سال 90 از تولید 70 مقاله علمی در مورد مخزن پارس جنوبی برای نخستین بار در کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: تولید 217 مقاله علمی در سومین همایش توسعه پایدار، یکپارچه و دانایی‌محور در حوزه‌های مرتبط با توسعه و تولید پارس جنوبی نیز از دیگر مسایل مهمی است که در راستای موفقیت صنعت نفت انجام شده است.

سوری از افزایش سهم مشارکت داخلی در اجرای پروژه‌های پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: ساخت صدها قلم کالا و تجهیزات فازهای جدید توسط صنایع داخلی در سال 90 از موفقیت‌های عمده صنعت نفت است.

وی با تاکید بر افزایش ساخت داخل قطعات مورد نیاز پارس جنوبی از تولید 70 درصد کالا و تجهیزات مورد نیاز طرح‌ها توسط سازندگان داخلی خبر داد و گفت: افزایش 5 الی 10 درصدی ساخت داخل به ارزش 150 میلیون دلار را در پارس جنوبی شاهد هستیم که امری مهم است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: خلق رکورد حفاری نخستین چاه در فازهای جدید در ماه بیستم و دستیابی به رکورد 538 متر حفاری روزانه در فاز 12 نیز از دیگر دستاوردهای توانمندان داخلی در پارس جنوبی است.

سوری از دستیابی به رکورد 47 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه منجر به فوت در فاز 12 خبر داد و اذعان داشت: رعایت نکات ایمنی و ارائه آموزش‌های کاربردی در این راستا مسئله مهمی است که با دقت و جدیت انجام گرفته است.

وی با اشاره به نحوه تامین منابع مالی توسعه پارس جنوبی از انتشار و فروش بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی و 2.7 میلیارد یورو اوراق مشارکت ارزی غیرنقدی خبر داد و یادآور شد: این اوراق مشارکت ارزی و ریالی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ پارس جنوبی صرف می‌شوند.

سوری بیان کرد: تأمین و تخصیص 7 میلیارد دلار اعتبار از محل تسهیلات بیع متقابل، منابع داخلی و بانک‌ها برای طرح‌های توسعه پارس جنوبی نیز از دیگر موارد مهم این مجموعه در سال 90 است.

وی خاطر نشان کرد: باید از تمام امکانات و توان موجود برای رشد و توسعه پارس جنوبی بهره ببریم و نباید هیچ فرصتی را هدر دهیم.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول