اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اهواز:

تلاش برای ایجاد شغل بر مدیران واجب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اهواز گفت: بر تک تک مردم، مسئولان و مدیران اجرایی واجب است برای ایجاد حداقل یک نفر شغل قدم بردارند.

تلاش برای ایجاد شغل بر مدیران واجب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام احمدرضا حاجتی ظهر امروز در نخستین نماز جمعه سال 1391 در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اهواز اظهارداشت: نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی حاوی پیام‌های مهم است چرا که چالش مهمی که دشمن می‌خواهد برای ایران ایجاد کند در زمینه اقتصادی است از این رو لازم است همه برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار تلاش کنند.

وی تأکید کرد: پرهیز از خرید کالاهای خارجی با وجود مشابه ایرانی یک تکلیف شرعی در راستای تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری است.

حاجتی گفت: سالی که گذشت بسیار مهم با حوادثی عظیم بود و دشمن بسیار تلاش کرد تا بر نظام اسلامی غلبه کند چرا که در 34 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده که اگر بر نظام اسلامی غلبه نکند نخواهد توانست اهداف خود را به پیش ببرد.

وی تصریح کرد: در سال 89 آنچه دشمن از آن می‌ترسید اتفاق افتاد و آن آغاز امواج توفنده بیداری اسلامی در جهان بود که همچنان ادامه دارد. دشمن کاملاً به اقتدار نظام اسلامی پی برده است و توطئه‌هایی که ریخت همه نقش بر آب شد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: طراحی ترور سفیر عربستان، ترور دانشمند هسته‌ای شهید احمدی روشن در دی ماه 1390، طرح تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و طرح تحریم نفتی ایران از دیگر راهکار‌ها و ابزارهای دشمن برای ضربه زدن به ایران بود که ناکام ماند. به طوری که اوباما در آبان ماه اعلام کرد که درگیری با ایران و چالش با این کشور شوخی نیست و چندی پیش پس از انتخابات 12 اسفند نیز در تغییر موضعی آشکار به صراحت اعلام کرد که جنگ و نبرد با ایران شوخی نیست و حتی صحبت کردن از جنگ با ایران، آمریکا و استکبار را کلافه کرده و قیمت نفت و بنزین را بالا برده است.

حاجتی با اشاره به گسترده شدن دامنه امواج بیداری اسلامی در جهان خاطرنشان کرد: پیش بینی مقام معظم رهبری به وقوع پیوست و امواج بیداری اسلامی در قلب اروپا و آمریکا رسوخ کرده است.

وی همچنین به تحریم نفتی ایران از سوی استکبار اشاره کرد و گفت: با تحریم نفتی ایران کشورهای تحریم کننده متضرر شدند و 3 میلیارد دلار افزوده درآمد نفتی برای جمهوری اسلامی ایران حاصل شد.

خطیب جمعه اهواز با اشاره به برخی بیانات رهبری در روز اول سال 1391 اظهار داشت: مقام معظم رهبری در نخستین سخنرانی خود در بهار امسال اعلام کردند دشمن بداند ما به دنبال ساخت بمب هسته‌ای نیستیم اما در هر سطحی که به ایران اسلامی حمله کند در‌‌ همان سطح به آنها حمله خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به ولادت حضرت زینب در روز 9 فروردین مصادف با 5 جمادی الاولی و نامگذاری این روز به نام روز پرستار، این مناسبت را به همه زحمتکشان و خدمتگزاران به بیماران در بیمارستان‌ها تبریک گفت.

حاجتی همچنین به آغاز ثبت‌نام از داوطلبان ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: استان خوزستان با داشتن 37 مدرسه علمیه از نظر تعداد مراکز پذیرش طلاب علوم دینی و حوزوی در کشور مقام اول دارد و پس از آن، تهران در رتبه دوم تعداد مدارس و حوزه‌های علمیه جای دارد.

وی از همه جوانان علاقه‌مند به تحصیل در علوم دینی و اسلامی برای ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه و فراگرفتن این دروس دعوت کرد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول