اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن فارس خبر داد

ایجاد 8 شغل پایدار با ورود هر گردشگر به کشور

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن فارس گفت: اگر سیاست‌ها اصلاح شود و نگاه مدیران به صنعت گردشگری تغییر کند با ورود هر گردشگر به کشور می‌توان هشت شغل پایدار ایجاد کرد.

ایجاد 8 شغل پایدار با ورود هر گردشگر به کشور

فریدون فرقانی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: نرخ بیکاری در فارس اکنون 19.2 است که اگر نگاه مدیران به صنعت گردشگری اصلاح شود این نرخ در این استان به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انگیزه لازم برای جذب گردشگر به کشور را برنمی‌انگیزد، تصریح کرد: در فرودگاه‌های سایر کشورها به ویژه سالن‌های ترانزیت تبلیغات گسترده‌ای در مورد جذب گردشگر به چشم می‌خورد اما ایران سهمی از آن تبلیغات ندارد.

فرقانی با اشاره به اینکه تورهای گردشگری اکنون در کشور دچار تزلزل شده‌اند، خاطرنشان کرد: رکن اصلی صنعت گردشگری وجود مکان‌های اسکان مناسب برای گردشگران است که در این مورد هنوز دچار ضعف و کمبود هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن فارس در ادامه به نقش بخش خصوصی در ایجاد بسترهای لازم برای جذب گردشگر اشاره اضافه کرد: اکنون به دلیل وجود وام‌های با بهره بالای 14 درصد برای ساخت مراکز اقامتی در کشور، بخش خصوصی توان حضور در صنعت گردشگری را ندارد و نرخ بالای بهره وام‌ها نمی‌تواند این بخش را ترغیب به ورود به عرصه گردشگری کند.

وی با تأکید بر اینکه بهره بالای وام‌های پرداختی به بخش خصوصی در عرصه توسعه مراکز اقامتی، موجب شده تا هم‌اکنون سه هتل در شیراز نیمه کاره رها شوند، افزود: دولت و مجلس باید با ارائه تسهیلات به بخش خصوصی آنها را یاری کند اما طی چند سال اخیر هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

انتهای پیام/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول