اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فلاح در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد

افزایش حضور بانوان روستایی در فعالیت‌های ورزشی

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم از افزایش میزان مشارکت بانوان روستایی و عشایر در ورزش خبر داد.

افزایش حضور بانوان روستایی در فعالیت‌های ورزشی

زهره فلاح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم تصریح کرد: در سالی که پشت سر گذاشتیم، این بانوان ورزشکار روستایی و عشایر بودند که مهم‌ترین موفقیت‌های ورزش روستایی و عشایری قم در مسابقات قهرمانی کشور را رقم زدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ورزش در شهرهای جعفریه، کهک، قنوات، دستجرد و سلفچگان برای بانوان روستایی و عشایر فعال است و بانوان ورزشکار متناسب با علاقمندی خود به هر رشته، می‌توانند در هر دو بخش همگانی و قهرمانی فعالیت کنند.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم در ادامه از تلاش‌های هیئت برای توسعه بیش از پیش امکانات ورزش در بین زنان و مردان ورزشکار روستایی و عشایری خبر داد و بیان داشت: این تلاش با همکاری هیئت با ادارات ورزش و جوانان شهرهای پنج گانه قم سرعت بیشتری گرفته است.

وی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان قم و همچنین فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری نیز حمایت خوبی از ورزش روستایی و عشایری قم دارند و هیئت قم قطعا در سال جدید برنامه‌های متنوعی برای رشد و توسعه ورزش خواهد داشت.

فلاح در ادامه به برگزاری همایش نواب رئیس بانوان هیئت‌های ورزش روستایی و عشایری کشور اشاره کرد و بیان داشت: این همایش با حضور اکبرآبادی معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد که مباحث مطرح شده در آن، همگی در راستای افزایش میزان مشارکت بانوان در ورزش به خصوص روستایی و عشایری مؤثر و مفید بود.

وی افزود: این دومین همایش بود که از بدو تاسیس فدراسیون صورت گرفت و هدف فدراسیون این بود که از این همایش بهره‌برداری لازم در راستای بهبود روند حرکت به سوی پیشرفت در ورزش در سطح روستا‌های کشور صورت پذیرد.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم بیان کرد: در سال جاری یکی از اهداف ما این است که به بازی‌های سنتی توجه بیشتر شود زیرا هدف اصلی هیئت در کنار قهرمان‌پروری احیای سنت‌های پسندیده است.

وی یادآور شد: در سال جدید قطعا توجه و نگاه ویژه به ورزش بانوان به خصوص در حوزه روستاها امری ضروری است و مهم‌ترین مسئله‌ای که در این حوزه باید مدنظر قرار گیرد ارج نهادن به ارزش‌های اسلامی خواهد بود.

فلاح عنوان داشت: همچنین تلاش می‌کنیم برای بها دادن بیشتر به قشر بانوان روستایی، بخش عمده‌ای از امکانات و تجهیزات ورزشی را در اختیار این قشر قرار دهیم، ضمن اینکه به دنبال این هستیم که بتوانیم شور و نشاط و سلامت را به جامعه روستایی هدیه کنیم.

وی تصریح کرد: در پایان این همایش و پس از جمع‌بندی مطالب از سوی دبیر فدراسیون، تقویم پیشنهادی مسابقات و جشنواره‌های بانوان فدراسیون ورزش روستایی و عشایری در سال 1391 مورد بررسی و به تصویب اعضاء حاضر در جلسه رسید.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول