اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری:

خانه‌های ورزش 5 هزار روستای کشور مجهز می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری از تجهیز خانه‌های ورزش در 5 هزار و 170 روستای کشور خبر داد.

خانه‌های ورزش 5 هزار روستای کشور مجهز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رسول کلهر ظهر امروز در مجمع عمومی هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان زنجان با اشاره به موقعیت ویژه استان زنجان اظهار داشت: استان زنجان جزو هیئت‌های پیشتاز در اجرای برنامه‌های مبتکرانه است.

وی با بیان اینکه دو استان زنجان و اصفهان همیشه جزو استان‌های پایلوت بوده‌اند، افزود: هیچ یک از این استان‌ها به مانند استان اصفهان و زنجان پای کار نبوده‌اند.

دبیر فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای حفظ فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری تصریح کرد: سازمان تربیت بدنی سابق درصدد جمع کردن این فدراسیون بود که با تلاش‌های انجام شده هیئت‌های استانی فعال شده و زمینه ماندگاری فدراسیون فراهم شد.

وی از حضور کارشناسان ورزش در جمع اعضای هیئت‌های ورزشی شهرستان‌ها ابراز رضایت کرد و گفت: شهرستان‌ها باید موقعیت حقوقی خود را ثابت کرده و سپس در صدد جذب امکانات و تجهیزات باشند.

کلهر با اشاره به وجود 63 هزار روستا در ایران اضافه کرد: عشایر نیز دو درصد از جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند، که مسئولان کشور باید جوابگوی نیازهای آنها نیز باشند.

وی به ارائه تقویم ورزشی هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: باید امکان میزبانی مسابقات را در شهرستان‌ها فراهم کنیم.

دبیر فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری بر ارائه برنامه توسط مسئولان هیئت‌های شهرستانی تاکید کرد و افزود: اعتبارات باید بر مبنای برنامه و واقعیت‌ها به شهرستان‌ها اختصاص یابد.

وی بار دیگر بر عملکرد مثبت استان زنجان در ورزش‌های روستایی و عشایری تاکید کرد و گفت: اگر روند به همین صورت پیش رود استان زنجان جزو استان‌های پایلوت در برنامه‌های پیش‌بینی شده قرار می‌گیرد.

کلهر با اشاره به برنامه فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری برای تجهیز خانه‌های ورزش در روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت اضافه کرد: 5 هزار و 170 روستای بالای یک هزار نفر جمعیت در سطح کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر چند استان به صورت پایلوت اقدام به تجهیز خانه‌های ورزش روستایی کنند می‌توان آن را به عنوان نمونه در سطح کشور عرضه کرد.

دبیر فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری با اشاره به وجود فضاهای بدون استفاده رها شده در برخی روستاها ادامه داد: هدف فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری استفاده از این فضاها است که با تجهیز این فضاها آنها را در اختیار مردم روستاها قرار دهد.

وی مهم‌ترین وظیفه و هدف فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری را احیای ورزش‌های بومی محلی اعلام کرد و گفت: 70 درصد انرژی فدراسیون صرف احیای این ورزش‌ها می‌شود.

کلهر با اشاره به آمار ارائه شده برای ورزشکاران بیمه شده افزود: انتظار از استان زنجان بسیار بیشتر از 13 هزار نفر ورزشکار بیمه شده است.

وی بر ضرورت جدی گرفته شدن گرفتن میزبانی و همچنین برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی استان تاکید کرد و ادامه داد: کمیته فرهنگی فدراسیون هم راه‌اندازی شده است.

دبیر فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری با اشاره به تقویم ورزشی ارائه شده توسط هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری تصریح کرد: این تقویم منطبق با برنامه‌های فدراسیون تنظیم شده است که از نکات قوت این برنامه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به حذف ورزش کشتی قهرمانی کشور برای ورزشکاران روستایی و عشایری تصریح کرد: کشتی در رشته‌های مختلف بومی به صورت قهرمانی کشوری برای ورزشکاران روستایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول