اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران:

مفهوم زهد در اسلام نفی‌کننده اهمیت تولید نیست

خبرگزاری فارس: جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: اسلام زهد را در مصرف می‌داند و نه در تولید و این مفهوم اسلامی نفی‌کننده اهمیت تولید نیست.

مفهوم زهد در اسلام نفی‌کننده اهمیت تولید نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به ملت ایران که نظیر آن در جای دیگری یافت نمی‌شود، نعمت ولایت و رهبری است که در تمام شرایط بهترین راه‌ها را در پیش پای ملت ایران قرار داده و آن را به بهترین مسیرها هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به حق خلف صالح امام خمینی(ره) هستند و تمام راهبردهایی که ارائه می‌دهند در واقع نسخه‌های سعادت‌بخش و تسریع‌کننده حرکت جمهوری اسلامی است.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران افزود: در میان تدابیر مقام معظم رهبری نامگذاری‌های سال‌های مختلف اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و در واقع جهت‌دهنده به حرکت امت اسلامی در آن سال است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب امسال برای سومین سال روی بحث اقتصاد در نامگذاری سال متمرکز شدند که این موضوع اهمیت موضوع اقتصاد و لزوم توجه به آن را برای ما روشن می‌سازد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال 90 به عنوان جهاد اقتصادی، افزود: امسال به عنوان یکی از عالی‌ترین مباحث جهاد اقتصادی، مسئله تولید داخلی محور توجه قرار گرفته است.

حاجی‌صادقی ابراز داشت: در واقع رهبر معظم انقلاب در نظر دارند امت اسلامی را به تلاش برای تکیه به ظرفیت‌های اقتصادی خود و عدم وابستگی به بیگانگان تشویق کنند.

وی خاطر نشان کرد: استکبار جهانی که از مقابله با جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها عاجز شده، تلاش می‌کند به منافع عظیم کشور ما و دیگر کشورهای اسلامی دست‌درازی کند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران افزود: انقلاب اسلامی نظام سلطه را در همه جای دنیا به تهدید و چالش کشانده به همین دلیل دشمن یگانه راه مقابله به این موج خروشان را فشار اقتصادی دانسته‌اند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب برای دستیابی به استقلال اقتصادی که بر استقلال سیاسی و استقلال فرهنگی نیز تاثیرگذاری مستقیم دارد، بر تولید داخلی و حمایت ملی از آن تکیه کرده‌اند.

حاجی‌صادقی با اشاره به اهمیت تولید در نگاه اسلام اضافه کرد: اسلام طرفدار زهد است اما زهد را در مصرف می‌داند و نه در تولید.

وی گفت: اسلام اصرار دارد که مردم باید در تولید کوشا باشند، چرا که ائمه(ع) که مظهر زهد اسلامی بودند، در تولید در دوران خود پیش‌رو تمام مردم محسوب می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه استکبار به ترویج مصرف‌گرایی در ملت ایران تکیه کرده است افزود: مقام معظم رهبری با این نامگذاری ضربه بزرگی بر پیکره استکبار زدند و امیدهای آنان را ناامید ساختند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ابراز داشت: مصرف اجناس بیگانگان که منابع نفتی ما را از چنگ ما در می‌آورد و تولید‌کننده داخلی را به بحران اقتصادی دچار می‌کند، امروز باید برای فرد فرد ملت ایران یک کار ناپسند محسوب شود.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال این جهاد بزرگ و تلاش بسیار تاثیرگذار که توسط ملت ایران انجام می‌شود، می‌تواند الگو برای جهان اسلام باشد و آخرین حربه استکبار را کند خواهد کرد.

حاجی‌صادقی گفت: تولیدکنندگان نیز وظیفه دارند با افزایش کیفیت محصولات خود مردم را برای مصرف تولیدات داخلی ترغیب کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد من این است که عرضه‌کنندگان بزرگ کشور به صورت خودجوش عرضه کالاهای غیرضروری خارجی را تحریم کنند تا با این عمل به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفته باشند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول