اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خبر داد

تولید روزانه یک ‌میلیون بشکه نفت خام از میدان پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تولید روزانه یک‌ میلیون بشکه نفت خام از میدان پارس جنوبی خبر داد.

تولید روزانه یک ‌میلیون بشکه نفت خام از میدان پارس جنوبی

موسی سوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار نفت و گاز در جهان است و موفقیت در این میدان عظیم گازی در واقع امری مهم و ارزشمند برای کشور است.

 

وی افزود: طرح توسعه فازهای پارس جنوبی در سال جهاد اقتصادی با همه ظرفیت در دست اجراست و دشمنان این نظام تلاش دارند با تحریم و فشارهای غیرقانونی، روند توسعه و پیشرفت در این میدان گازی را متوقف کنند که بحمدالله با تلاش متخصصان داخلی شاهد موفقیت بیش از پیش کشور در این میدان هستیم.

 

 مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تمام فازهای در دست اجرا توسط متخصصان و پیمانکاران بزرگ داخلی در دست اجراست و این امر شگفتی جهانیان را در پی داشته و امروز افتخار می‌کنیم که در صنعت نفت و گاز به این درجه از رشد و پیشرفت رسیده‌ایم.

 

سوری تصریح کرد: سال آینده سه پالایشگاه بزرگ و مهم در مدار تولید قرار می‌گیرند و نقش این پالایشگاه‌ها در افزایش ظرفیت تولید گاز کشور بسیار اثربخش است.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی پالایشگاه‌های جدید اضافه کرد: پالایشگاه فاز 12 و همچنین پالایشگاه فازهای 15 و 16 و پالایشگاه فازهای 17 و 18 در سال آینده در مدار تولید قرار می‌گیرند که ارزش زیادی دارد.

 

مدیرعامل نفت و گاز پارس اذعان داشت: با تلاش دست‌اندرکاران صنعت نفت در سال 91 شاهد تولید نفت از لایه نفتی پارس جنوبی خواهیم بود که یک گام ارزشمند برای توسعه و پیشرفت منطقه است.

 

سوری از تولید روزانه یک‌میلیون بشکه نفت خام از میدان پارس جنوبی خبر داد و یادآور شد: تولید روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از میدان‌های مشترک و غیرمشترک پارس جنوبی شامل میدان فردوسی، گلشن، پارس شمالی و لایه نفتی پارس جنوبی، چشم‌انداز مهم و ارزشمند صنعت نفت است که با تلاش همه دست‌اندرکاران صنعت نفت به زودی محقق می‌شود.

 

وی بیان کرد: در تولید گاز نیز به رکوردهای قابل قبولی رسیده‌ایم و در سال 90 رکورد تولید روزانه 290 میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی به دست آمد.

 

این مسئول گفت: با راه‌اندازی تمام فازهای در دست اجرای پارس جنوبی به رکورد تولید روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز در پارس جنوبی می‌رسیم که اهمیت شایانی دارد.

 

سوری خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم بدهیم و با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای رشد و پیشرفت صنعت نفت گام برداریم.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول