اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا نیمه سال 91

بخش دریایی 5 فاز جدید پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: بخش دریایی پنج فاز جدید پارس جنوبی تا نیمه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بخش دریایی 5 فاز جدید پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

موسی سوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی پیشرفت بسیار خوبی در میدان گازی پارس جنوبی به عنوان پیشانی جهاد اقتصادی شاهد بوده‌ایم و به موفقیت‌های ارزنده‌ای در این منطقه رسیدیم.

وی افزود: کشور رقیب قطر با وجود اینکه از سال‌ها قبل از ایران کار خود را آغاز کرده ولی هم‌اکنون شاهد تلاش خوب جمهوری اسلامی برای رسیدن به برداشت برابر از این میدان هستیم و هر چه جلوتر می‌رویم این فاصله کمتر شده است.

مدیرعامل نفت و گاز پارس با اشاره به شایعاتی که در مورد برداشت چند برابری قطر از پارس جنوبی مطرح شده با رد این شایعات خاطر نشان کرد: قطر کمتر از دو برابر ایران از پارس جنوبی برداشت می‌کند و برداشت چند برابری به هیچ وجه صحت ندارد و شایعه‌پردازی است.

سوری تصریح کرد: روزانه 293 میلیون مترمکعب گاز از این میدان مشترک از سوی ایران برداشت می‌شود و در سال جاری شاهد شکسته شدن رکورد برداشت گاز در این میدان بوده‌ایم که بدون تردید در سال 91 با وارد مدار شدن سه پالایشگاه جدید، میزان برداشت گاز ایران به مراتب بیشتر می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته 83 میلیارد مترمکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی برداشت کردیم و این در حالی است که در سال قبل از آن 77.5 میلیارد مترمکعب برداشت داشته‌ایم و امسال قطعا میزان برداشت گاز به مراتب بیشتر شده است.

 مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از پیشرفت فیزیکی مناسب پنج فاز پارس جنوبی خبر داد و افزود: فاز 12 به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی و همچنین فازهای 15 و 16 و همچنین فازهای 17 و 18 در وضعیت مناسبی از پیشرفت قرار دارند که در اواسط سال آینده وارد مدار تولید می‌شوند.

سوری اذعان داشت: فازهای بخش دریایی این پنج فاز میدان مشترک پارس جنوبی از نیمه دوم سال آینده تا پایان سال با بهره‌برداری از یک سکو در هر فاز به تولید خواهد رسید.

وی گفت: باید روند تلاش و فعالیت در این میدان مشترک با تمام توان تداوم یابد و نباید فرصت‌ها را هدر دهیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول