اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت گچساران:

اقتصاد اروپایی‌ها وابسته به نفت ایران است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: اقتصاد اروپایی‌ها به نفت ایران وابسته بوده و تحریم‌ها نتیجه معکوس علیه کشورهای اروپایی دارد.

اقتصاد اروپایی‌ها وابسته به نفت ایران است

غلامرضا پاکدل ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران با تبریک 29 اسفندماه سالروز ملی‌شدن صنعت نفت اظهار کرد: وقتی مته حفاری در بیش از یک قرن پیش اعماق زمین را شکافت و به طلای سیاه رسید، کسی فکر نمی‌کرد روزی تمام تصمیمات مهم کشوری بر اساس وجود یا عدم وجود نفت گرفته شود.

* ملی‌شدن صنعت لطف خدا به ملت ایران بود

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بیان داشت: ضعف و قدرت، فقر و ثروت، وابستگی و استقلال، جنگ و صلح، شکست و پیروزی همه و همه به نفت گره خورده است.

پاکدل تصریح کرد: کشورهای استعماری غرب به ویژه انگلیس سعی در نزدیک شدن و در اختیار قرارگرفتن ثروت‌های ملی کشورهای صاحب نفت کردند.

وی گفت: با اکتشاف نفت در ایران، ایران به یکی از قطب‌های بزرگ صنعت نفت جهان تبدیل شد.

پاکدل با تشریح رویدادهای ملی‌شدن صنعت نفت ابراز داشت: اکتشاف نفت در ایران با هجوم کشورهای استعماری به ویژه انگلیس روبه‌رو شد و بی‌کفایتی و بی‌تدبیری حاکمان و مسئولان آن زمان ایران سبب در اختیار گرفتن ثروت ملی ایران توسط انگلیس شد.

وی یادآور شد: در 29 اسفندماه 1328 با همت و تلاش بزرگان و فرهنگیان ایران اسلامی، صنعت نفت ایران ملی شد.

پاکدل ادامه داد: ملی‌شدن صنعت نفت ایران لطف خداوند به ملت ایران بود زیرا سال‌ها بعد به رهبری پیامبرگونه امام راحل انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید.

* شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بیش از 7 هزار نیروی انسانی دارد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تأکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران بخش بزرگی از امور فنی، تخصصی و مدیریتی صنعت نفت که توسط بیگانگان انجام می‌شد به دست توانمند نیروهای ایران اسلامی سپرده شد.

پاکدل بیان داشت: اداره صنعت بزرگ و حیاتی نفت توسط نیروهای متخصص داخلی و مبارزه جانانه آن‌ها با دشمنان خارجی در جنگ تحمیلی و بازسازی صنایع بمباران شده، اراده و عزم ملی ایرانیان را نشان داد.

وی تحریم‌ها را اهرم فشار و ایجادکننده بحران اقتصادی در کشورهای تحریم‌کننده دانست و گفت: تحریم‌های اعمال‌ شده نتیجه‌ای معکوس داشته و نشان‌دهنده وابستگی کشورهای اروپایی به نفت و اقتصاد ایران است.

این مسئول در گچساران عنوان داشت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیش از 400 کیلومتر طول و 150 کیلومتر عرض، با دارا بودن چند مخزن شناخته‌شده، یکی از مهمترین شریان‌های نفتی کشور است.

پاکدل افزود: گچساران با دارا بودن ذخایر عظیم نفتی، به‌عنوان سرزمین طلای سیاه و قطب مهم اقتصادی کشور به‌شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: بیش از 7 هزار نیروی انسانی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران مشغول به کار بوده که با کار و تلاش شبانه‌روزی خود، در شکوفایی اقتصاد کشور نقش مهمی را برعهده دارند.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول