اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

29 اسفند آغاز حرکت خوداتکایی در صنعت نفت است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان از 29 اسفند به عنوان آغاز حرکت خوداتکایی در صنعت نفت یاد کرد.

29 اسفند آغاز حرکت خوداتکایی در صنعت نفت است

حسین شرافتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان در ارتباط با 29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت اظهار داشت: 29 اسفندماه روزی به یاد ماندنی در تاریخ پر عظمت ملتی است که ندای ظلم ستیزی‌اش همواره در گوش جهانیان طنین افکنده و حصار استکبار را در هم شکسته است.

وی ادامه داد: 29 اسفند، میوه شیرین تحقق رویای دیرینه استقلال در صنعت نفت ایران و فرصتی است مغتنم تا ثمره تجلی اراده آهنین ملتی همیشه در صحنه را نظاره‌گر باشیم.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه روایت نفت در ایران قصه پر فراز و نشیبی دارد و از همان نخستین روزهای کشف طلای سیاه، قدرت‌های استعمارگر بین‌المللی برای تصاحب این منبع عظیم ثروتی تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا استعمار خود را بر ملت ایران تحمیل کنند، تصریح کرد: دولت استعمارگر بریتانیا از همان سال‌های نخست کشف نفت در ایران در پایان قرن سیزدهم شمسی، سایه شوم سلطه خود را بر فراز اقتصاد و نفت ایران پهن کرد.

شرافتی یادآور شد: پس از سی و دو سال از تداوم این روند استعمار آشکار، مردم ایران برای احقاق حق مسلم خود دست به قیام و اتحاد زدند و در نهایت و در کمال تعجب جهانیان نهضت ملی شدن صنعت نفت ایران در 29 اسفند (29 ه.ش) به پیروزی رسید.

وی از 29 اسفند به عنوان آغاز حرکت خوداتکایی در صنعت نفت یاد کرد و افزود: این روز یادآور خون هزاران شهید راه وطن و شمار زیادی از زندانیانی است که سالیان دراز، تنها به جرم دفاع از حرکت ملی شدن صنعت نفت در زندان‌های رژیم پهلوی محبوس شدند.

فرماندار نهبندان اظهار داشت: ملی شدن صنعت نفت ایران را به جرات می‌توان یکی از رویدادهای مهم تاریخ معاصر به حساب آورد که نقش بسیار مهم و موثری در جنبش‌های آزادی‌خواهانه و استقلال‌طلبانه ملت ایران داشته است.

شرافتی اذعان داشت: ابتدا باید این نکته را مورد توجه قرار داد که ملی شدن صنعت نفت ایران و خلع دست بیگانگان از طلای سیاه کشورمان صرفا به 29 اسفند (29 ه.ش)  منحصر نمی‌شود و باید ریشه‌های این روز  و ملی شدن صنعت نفت را یافت و با بررسی آن، عواملی را که سبب آفرینش آن افتخار ملی شد بیابیم تا با تکرار آن شاهد موفقیت‌های بیشتری باشیم.

وی با اشاره به اینکه 29 اسفند سالروز گرامیداشت و نکوداشت شخصیتی به نام دکتر مصدق است، تصریح کرد: مصدق کسی بود که در راه احقاق حقوق ملت ایران از هیچ قدرت و دشمنی هراس نداشت و با تلاش فوق تصور خویش صنعت نفت ایران را ملی کرد.

فرماندار نهبندان یادآور شد: مصدق در دوران کوتاه حکومت خویش، سعی داشت حکومتی مبتنی با معیارهای دموکراسی در ایران پیاده کند و همچنین تلاشی فراوان داشت که از اتکای کشور به در آمد نفت کاسته شود.

شرافتی در ادامه از کاهش 15 درصدی مصرف بنزین معمولی در این شهرستان از بهمن ماه سال گذشته تا بهمن ماه سال جاری یعنی یک سال بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و افزود: بیش از 2 میلیون و 835 هزار لیتر بنزین معمولی بعد از هدفمندی یارانه‌ها در نهبندان کاهش مصرف داشتیم.

وی با بیان اینکه پس از گذشت یک سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در نهبندان با افزایش هشت درصدی مصرف نفت سفید رو به رو بودیم، گفت: همچنین پس از گذشت یک سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در این شهرستان مصرف نفت‌گاز از سه درصد افزایش برخوردار بوده است.

فرماندار نهبندان از کاهش 109 درصدی مصرف نفت‌کوره در این شهرستان پس از گذشت یک سال از هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و بیان داشت: در مجموع، مصرف این چهار فرآورده نفتی در نهبندان از بهمن ماه سال گذشته تا بهمن ماه سال جاری یعنی یک سال بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از شش درصد کاهش برخوردار بوده است.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول