اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرآذربایجان‌شرقی:

اتوبوس‌های گردشگری به جاذبه‌های آذربایجان‌شرقی افزوده شده است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی از افزوده شدن اتوبوس‌های گردشگری به جاذبه‌های استان خبر داد.

اتوبوس‌های گردشگری به جاذبه‌های آذربایجان‌شرقی افزوده شده است

تراب محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: اتوبوس‌های گردشگری در ایام تعطیلات نوروز در شهرهای مختلف استان، گردشگران را به محل جاذبه‌های تاریخی آذربایجان‌شرقی می‌برند و این ابتکار در چهار سال گذشته به قدری با استقبال گردشگران مواجه شده است که خود اتوبوس‌های گردشگری به جاذبه‌های گردشگری افزوده شده است.

وی افزود: اتوبوس‌های گردشگری در اکثر شهرهای استان مانند سال‌های گذشته برای تسهیل جابه‌جایی و عبور و مرور گردشگران در بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فعالیت می‌کنند.

محمدی یادآور شد: حجم بالای سفر به استان در سال‌های گذشته، توجه به ارائه اطلاعات درست و هدایت مسافران در مسیرهای مناسب گردشگری را بیش از پیش برای فعالان و مسئولان ستاد تسهیلات سفر استان ضروری کرده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا مانند سال‌های قبل، پیش‌بینی فعالیت تعداد قابل توجهی اتوبوس گردشگری برای انتقال به نقاط مهم گردشگری شهرستان‌های استان انجام شده تا مسافران بتوانند ضمن بازدید از آثار و بناها و جاذبه‌های هر شهر، بر غنای سفر خود نیز بیفزایند.

دبیر ستاد تسهیلات سفر استان خاطرنشان کرد: طرح اتوبوس‌های گردشگری با همکاری شهرداری‌های شهرهای مختلف آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود که طی برنامه از پیش تعیین‌شده، علاقه‌مندان ضمن بازدید از آثار مناطق مختلف توضیحات و راهنمایی‌های لازم را نیز در این زمینه دریافت می‌کنند.

محمدی ضمن تشکر از تمام تلاشگران این حوزه به ویژه شهرداری‌ها افزود: به جز شهر تبریز، شهرهای مراغه، مرند، میانه، جلفا و بناب نیز از اتوبوس‌های گردشگری استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم با فراهم آوردن تمام امکانات و توسعه زیرساخت‌های گردشگری، گردشگران و مسافران ورودی به آذربایجان‌شرقی در نوروز 91 این استان را با رضایت و خاطره‌ای خوش ترک کنند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: ساعات کاری تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی استان آذربایجان‌شرقی در زمان تعطیلات نوروز افزایش می‌یابد و حداقل 13 ساعت مستمر آماده حضور گردشگران و بازدیدکنندگان خواهد بود.

تراب محمدی افزود: با توجه به حضور گردشگران و علاقه‌مندی آنها برای بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی از جمله موزه‌ها و برای رعایت حال میهمانانی که وقت کمی برای ماندن در شهرهای مختلف دارند، با هماهنگی‌های انجام گرفته ساعت کار موزه‌های استان افزایش می‌یابد.

محمدی یادآور شد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، تمام موزه‌های استان از ساعت 9 صبح تا 10 شب به جز روز اول فروردین ماه به صورت یکسره آماده ارائه خدمات به گردشگران علاقه‌مند و بازدیدکنندگان خواهند بود.

وی با بیان اینکه روز نخست فروردین ماه موزه‌ها از ساعت 13 گشوده می‌شوند، خاطرنشان کرد: بهای بلیط‌های بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی آذربایجان‌شرقی تغییری نکرده و با همان مبلغ سال گذشته عرضه و به فروش می‌رسد.

محمدی موزه‌های آذربایجان‌شرقی را با توجه به دارا بودن ویژگی‌ها و اشیای منحصر به‌فرد نگهداری شده در آنها دارای جاذبه‌های فراوان گردشگران تاریخی و مردم‌شناسی عنوان کرد و گفت: در 9 ماهه نخست سال 90 بیش از یک میلیون نفر از موزه‌های استان بازدید کردند.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان خاطرنشان کرد: هم اکنون 19 موزه فعال در تبریز و شهرستان‌های آذربایجان شرقی وجود دارد که 14 مورد از آنها زیر نظر سازمان میراث فرهنگی استان فعالیت می‌کنند.

محمدی یادآور شد: موزه ملی آذربایجان، موزه ایلخانی مراغه، سایت موزه عصر آهن، موزه محرم، موزه زنده سفال، موزه صفوی بناب، موزه مشروطه، موزه قاجار، موزه سنجش، موزه سنگ نگاره‌های مراغه، موزه مردم‌شناسی عشایر سراب و موزه مردم‌شناسی جنوب سهند تعدادی از شاخص‌ترین موزه‌های استان را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به ثبت ملی بنای موزه آذربایجان در فهرست آثار ملی گفت: این موزه که در خیابان امام خمینی (ره) و جنب مسجد کبود تبریز واقع شده و بیشترین آمار بازدیدکننده را در طول سال نسبت به دیگر موزه‌ها دارد، یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین موزه‌های کشور است که بیش از پنجاه سال سابقه فعالیت درخشان و ارزشمند را در کارنامه خود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: علاوه بر تبریز تقریبا در تمام شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی موزه‌هایی دایر هستند که می‌توان از موزه ادب و عرفان اهر، ایلخانی مراغه، مردم‌شناسی جنوب سهند و صفوی بناب، سهند و سراب به عنوان شاخص‌ترین این موزه‌ها نام برد.

محمدی ضمن دعوت از هم‌استانی‌ها برای حضور خود و میهمانانشان در موزه‌ها اعلام کرد: کارت تخفیف نیم‌بها برای بیش از 50 هزار همشهری تبریزی به درب منازل و محل کارشان تحویل شده است و بر این اساس میهمانان و گردشگران علاقه‌مند با حضور در این اماکن فرهنگی و تاریخی می‌توانند سال جدید خود را با اطلاعاتی غنی از تاریخ، فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی آغاز کنند.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول