اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای گلستان:

پیش‌بینی ورود 8 میلیون مسافران نوروزی به گلستان

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان افزود: پیش‎بینی می‎شود این رقم امسال به 8 میلیون نفر افزایش یابد.

پیش‌بینی ورود 8 میلیون مسافران نوروزی به گلستان

قربان عباسی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه، به فرد یا خانواده‎ای که منزل خود را به مدت 24 ساعت برای رسیدن به مقصدی ترک کند مسافر می‎گویند اظهار داشت: سال گذشته 5 میلیون و 600 مسافر در مقطع عید وارد استان شده بودند.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته آمار مسافران وارد شده به استان به صورت سنتی انجام می‎گرفت، اما اکنون این کار با استفاده از آمار تعداد مسافران ثبت شده توسط اقامتگاه‎ها و در اختیار گرفتن آمار تردد شمارهای اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان که در مبادی ورودی فعال هستند، صورت می‎گیرد.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان در خصوص بحث گردشگری ارزان قیمت تصریح کرد: برای افزایش ماندگاری و جذب مسافران در استان باید گردشگری ارزان قیمت را توسعه دهیم، به گونه‎ای که بتوانیم مسافران با درآمدهای مختلف را به استان جذب کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 600 میلیارد تومان در استان در بخش گردشگری در حال سرمایه‎گذاری است افزود: اشتغالزایی برای تعداد 4 هزار نفر در برنامه پنجم توسعه، سهم گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خاطر نشان کرد: در سال جاری، جدا از تعهد این سازمان برای اشتغالزایی در بحث گردشگری که یک هزار نفر بود، برای تعداد یک‌هزار و 233 نفر فرصت شغلی ایجاد کردیم.

عباسی با بیان اینکه عمده گردشگری استان بالقوه است‌ گفت: گردشگری و توسعه گردشگری، تابعی از فرآیند توسعه است که به لحاظ توسعه‌یافتگی، در رده پایینی قرار داریم.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان در خصوص برنامه‎های عید و زمان سال تحویل اذعان داشت: در لحظه سال تحویل، قرار است به نیت 12 امام از 12 خانواده مسافر که از طریق راه‎های زمینی، هوایی و راه آهن وارد استان می‎شوند، توسط مسئولان ارشد ستاد استقبال به عمل آید.

وی افزود: حضور عمو نوروز در ورودی شهرها در لحظه تحویل سال، برپایی 15 سفره هفت سین، برپایی 9 نمایشگاه صنایع دستی و سوغات، ایجاد 20 فروشگاه صنایع دستی در سطح استان، اجرای برنامه‎های شادمانه و اجرای کنسرت‎های موسیقی و برنامه‎های شاد در روزهای نهم، دهم و یازدهم فروردین از جمله برنامه‎های دیگر در ایام عید است.

عباسی خاطر نشان کرد: در خصوص توقف فعالیت‎های عمرانی و حفاری شهرداری‎ها در این ایام برای رفاه حال مسافران، برنامه‎ریزی‎هایی صورت گرفته و همچنین از تمام تاسیسات گردشگری استان تا قبل از نوروز بازدید خواهد شد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول