اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهرستان تاریخی ابرکوه آماده استقبال از مسافران نوروزی است

خبرگزاری فارس: مسئولان ابرکوه از آمادگی این شهرستان برای استقبال از مسافران نوروزی خبر دادند.

شهرستان تاریخی ابرکوه آماده استقبال از مسافران نوروزی است

به گزارش خبرنگار فارس از ابرکوه، ابرکوه از شهرستان‌های تاریخی و کهن استان یزد به شمار می‌رود و وجود سرو 4 هزار و 500 ساله در این شهرستان خود گویای قدمت و دیرینگی آن است.

این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر برخی از استان‌ها همواره محل عبور و اسکان تعداد زیادی از مسافران نوروزی بوده است.

ابرکوه امسال نیز مهیای پذیرایی از مهمانان نوروزی است و مسئولان آن از آمادگی کامل برای استقبال از مهمانان خبر می‌دهند.

فرماندار ابرکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تبریک فرارسیدن عید نوروز به همشهریان و مهمانان نوروزی اظهار داشت: این شهرستان آمادگی لازم و کافی برای پذیرایی از مهمانان نوروزی را دارد.

اسماعیل برزگرزاده افزود: ابرکوه با پتانسیل‌های گردشگری و بیش از 300 اثر تاریخی که 120 اثر از این آثار در فهرست ملی کشور به ثبت رسیده است، هم‌چنین قرار گرفتن در مسیر عبور چند استان، سالانه میزبان تعداد زیادی از مسافران نوروزی است که از این شهرستان گذر می‌کنند و ساعاتی از وقت خود را در آن می‌گذرانند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور خدمات‌رسانی بهتر کارگروه‌های تسهیلات نوروزی ازجمله راهنمایی و اسکان، حمل و نقل، توزیع کالا و خدمات، امدادرسانی، فضاسازی آثار تاریخی، خدمات بین‌راهی، فرهنگی و روابط عمومی و کارگروه نظارت بر فعالیت‌های نوروزی تشکیل شده و تمام شهرستان برای خدمت‌رسانی به مهمانان در این شهرستان بسیج شده است و امیدواریم بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای آنان باشیم.

برزگرزاده افزود: در ابرکوه فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌شماری وجود دارد که امیدواریم مسافران نوروزی علاوه بر توجه به جنبه‌های گردشگری شهرستان به این مسائل نیز توجه کنند.

دبیر ستاد حوادث غیر مترقبه ابرکوه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با بسیج تمام امکانات به استقبال مهمانان نوروزی آمده‌ایم و کلیه تمهیدات برای آسایش مسافران نوروزی فراهم شده است.

جواد شمس افزود: در این ایام کشیک ادارات مربوطه از جمله فرمانداری و شهرداری آماده پاسخ‌گویی به هم‌وطنان و مسافران هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: مسافران نوروزی علاوه بر بازدید از اماکن دیدنی شهرستان که معرفی آنها در تمام ایستگاه‌های مرتبط به وسیله بروشور صورت می‌گیرد، پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان را نیز مدنظر قرار دهند.

شمس افزود: از هم‌وطنان نیز می‌خواهیم که نظرات و پیشنهادات سازنده خود را برای خدمتگزاری بیشتر به این ایستگاه‌ها ارائه دهند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ابرکوه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هلال‌احمر ابرکوه برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی ابرکوه کاملاً آماده است.

خلیل اکرمی افزود: جمعیت هلال‌احمر شهرستان ابرکوه در راستای اهداف خیرخواهانه و بشردوستانه و در قالب برنامه‌های ویژه راهنمای مسافران نوروزی، در ایام نوروز سال 91 برنامه‌های ویژه‌ای پیش‌بینی کرده است.

وی یادآور شد: از جمله این برنامه‌ها برپایی چادر و ایستگاه راهنمایی مسافران نوروزی در محل‌های ورودی، خروجی و مراکز پر تردد در سطح شهر ابرکوه است که از سوی هلال‌احمر سه ایستگاه راهنمایی مسافران نوروزی و یک پست امداد نجات جاده‌ای در محور جاده ابرکوه به یزد در این ایام ایجاد شده است.

اکرمی اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر در این ایام برقراری پست سیار امداد و نجات جاده‌ای و آماده‌باش نیروهای امداد و نجات با تجهیزات است.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی برای اسکان اضطراری در محل جمعیت هلال‌احمر هم‌چنین آمادگی اسکان اضطراری آسیب‌دیدگان حوادث احتمالی جاده‌ای و ... در ایام نوروز سال 91 از دیگر فعالیت‌ها و خدمات جمعیت هلال‌احمر شهرستان ابرکوه در ایام تعطیلات نوروزی است.

شهرداری ابرکوه نیز با استقرار شیفت‌های 24 ساعته در بخش‌های مختلف نظیر اداری، پارک موتوری، آتش‌نشانی و تشکیل تیم‌های خدماتی، ضمن کنترل سطح شهر نسبت به ارائه خدمات متنوعی از جمله اهدای نقشه‌های راهنما، تأمین فضای اسکان، تأمین نیازهای خدماتی، حفظ نظافت و شرایط بهداشتی فضاهای عمومی، امدادرسانی به مسافران در مواقع ضروری به ارائه خدمات می‌پردازد.

رئیس اداره منابع طبیعی ابرکوه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شاخص‌ترین بوستان بین‌راهی استان یزد آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

محمدمهدی افزود: بوستان فراغه در مسیر ابرکوه به شیراز با فضایی سبز و دلنشین و امکاناتی مانند نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، آب شرب و بهداشتی و سکوهای احداثی برای نصب چادرهای مسافرتی و هم‌چنین زمین بازی کودکان مجهز به وسایل ورزشی و سرگرمی و پیست اسکیت آماده پذیرایی از مسافرانی است که از این شهرستان گذر می‌کنند.

میراث فرهنگی ابرکوه نیز خود را آماده پذیرایی از مسافران برای بازدید از آثار دیدنی شهرستان کرده است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول