اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرزمین طبرستان در انتظار نوروز-78

زمستان از مازندران دل نمی‌کند/ جدال آفتاب، برف، تگرک و باران

خبرگزاری فارس: در آخرین روزها از زمستان، هوای چندگانه در مازندران نشان می‌دهد که جدالی سخت میان بهار و زمستان صورت گرفته است.

زمستان از مازندران دل نمی‌کند/ جدال آفتاب، برف، تگرک و باران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، امروز 28 اسفندماه و در سالی که روز بیست و نهم به پایان می‌رسد زمستان قصد دل کندن ندارد.

از روز گذشته سرمای هوای شدید در شهرهای مازندران آغاز شده به طوری که شهرهای غرب و مرکزی مازندران به ویژه در ارتفاعات شاهد بارش‌های برف و باران بوده است. یک روز بارش باران خریدهای نوروزی مردم مازندران را خیس کرد اما بارش برف از روز شنبه که ابتدا در ارتفاعات آغاز شده بود بعد سرمای آن به شهرها رسید پس از چند سال چهره برفی را به روزهای پایانی سال داد.

بارش برف در روزهای آخر سال حداقل در پنج سال اخیر در روزهایی که خیابان‌ها مملو از جمعیتی است که برای خرید عید خارج شده‌اند جالب و دیدنی بود.

بارش برف در رور گذشته محور هراز و کندوان و بخشی از راه سمنان به مازندران را مسدود کرد تا مسافران حسابی غافلگیر شوند.

محور هراز و کندوان که بیش از 10 ساعت مسدود بود از صبح امروز در پی افزایش چند درجه‌ای دما و طلوع آفتاب بازگشایی شد اما شمال و برف برای مسافران نوروزی چندان خوشایند نیست.

هنوز ارتفاعات مازندران شاهد بارش تقریبا سنگین برف است اما سرزدن آفتاب به روز برفی نیز خاطره‌ای زیبا را برای مازندرانی‌ها و هزاران گردشگر استان بر جای گذاشت.

از صبح امروز که تقریبا نیمی از شهرهای مازندران سفیدپوش شده بود و راه‌های استان نیز مملو از برف بود آفتاب بهاری سر زد تا زمستان دیگر بهانه‌ای برای ماندن نداشته باشد. نکته جالب در آب و هوای امروز 28 اسفند 90، بارش همزمان برف، باران و ظهور آفتاب در سرمای زمستانی در برخی شهرها بود.

در استان مازندران معمولا در روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به ایام نوروز، هوایی دلپذیر حاکم می‌شود و شکوفه‌ها و بهارهای درختان فرصتی به عرض اندام زمستان نمی‌دهند اما امسال انگار زمستان قصد دل کندن از مازندران را ندارد.

وجود هوای مطبوع و زیبا در مازندران با دریایی آرام و جنگلی خشک و خنک از جاذبه‌هایی است که هر ساله مسافران زیادی را به استان می‌کشاند اما زمستان جان سخت امسال مازندران، آرامش را از دریا گرفت و جنگل را تر کرد و خنکی را به سرما تبدیل کرد.

به نظر می‌رسد هوای مازندران در هوای عصرگاهی امروز باز هم به سمت و سوی بارش‌های برفی پیش برود و نوروز امسال طعم سرد برف را به همراه داشته باشد.

 انتهای‌ پیام/خ۲۰/چ30000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول