اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گیلان خبر داد

استقرار 550 واحد گشتی پلیس در گیلان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی گیلان از استقرار بیش از 550 واحد گشتی خودرویی، موتوری و پیاده پلیس برای پیشگیری از وقوع جرایم و سرقت در ایام نوروز در این استان خبر داد.

استقرار 550 واحد گشتی پلیس در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائدرحمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن سال نو به تمهیدات پلیس گیلان در ایام نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: قرارگاه نوروزی پلیس از 24 اسفند جاری در استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه هماهنگی لازم با سازمان‌های امدادی، جمعیت هلال‌احمر، امداد خودرو، شرکت‌های بیمه، ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی صورت گرفته است، افزود: بیش از 550 واحد گشتی خودرویی، موتوری و پیاده پلیس برای پیشگیری از وقوع جرایم و سرقت در ایام نوروز در گیلان مستقر شده‌اند.

قائدرحمتی، تهیه و توزیع 500 هزار تراکت و بروشور بین مسافران و مردم را از فعالیت‌های پلیس گیلان در ایام نوروز برشمرد و تصریح کرد: امسال پلیس شعار "بهار من، رضایت و آرامش تو" را برای نوروز انتخاب کرده است.

رئیس پلیس گیلان با اشاره به 412 گروه خودرویی، موتوری و پیاده پلیس راه و راهور در استان، خاطرنشان کرد: این گروه‌ها اجرای طرح‌های ویژه مواصلاتی را به عهده دارند.

وی به استقرار 11 ایستگاه پلیس در راه‌های گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: امسال پلیس‌یاران جوان در مقطع متوسطه و همیاران پلیس در مقطع ابتدایی و راهنمایی با پلیس همکاری می‌کنند.

قائدرحمتی بر برخورد با تخلف‌های راهنمایی و رانندگی مانند پارک دوبله، توقف در محل ایستگاه اتوبوس و رانندگان پر خطر و حادثه‌ساز تاکید کرد و گفت: قانون جدید راهنمایی و رانندگی در وقوع تخلف‌ها اعمال می‌شود.

فرمانده انتظامی گیلان استفاده از کمربند و کلاه ایمنی برای سرنشینان خودرو و موتورسیکلت‌ها را اجباری خواند و بیان داشت: رانندگان هنگام سفر باید گواهینامه، بیمه، معاینه فنی و کارت خودرو را همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه خودروهای متخلف حداقل تا پایان تعطیلات متوقف می‌شوند، یادآور شد: آزمایش سلامت رانندگان در جاده‌ها تشدید می‌شود.

قائدرحمتی از استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌ها و بازرسان نامحسوس در پایانه‌های حمل بار و مسافر گیلان خبر داد و اذعان داشت: احتیاط در رانندگی و بستن کمربند و کلاه ایمنی توسط سرنشینان خودرو و موتورسیکلت‌ها از توصیه‌های انتظامی است و باید رعایت شود.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول