اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی جایکای ژاپن

ادوات هواشناسی مدرن در چهارمحال و بختیاری نصب می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از نصب ادوات هواشناسی مدرن با تکنولوژی روز دنیا در این استان توسط سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) خبر داد.

ادوات هواشناسی مدرن در چهارمحال و بختیاری نصب می‎شود

عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: براساس قرارداد منعقد شده با سازمان جایکا برای بهینه‌سازی و ارتقای تکنولوژی ادوات ایستگاه‌های هواشناسی و هیدرومتری بسته شده، ژاپن متعهد به نصب ادوات پیشرفته ایستگاه‌های هواشناسی در چهارمحال و بختیاری شده است.

وی افزود: این ادوات در روستای چمن‌گلی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ، روستای وستگان سبزکوه شهرستان بروجن و روستای لیرابی در شهرستان اردل نصب و راه‌اندازی می‌شود.

ابراهیمی زمان نصب این ادوات پیشرفته هواشناسی را اردیبهشت ماه سال آینده عنوان و افزود: اندازه‌گیری پارامترهایی نظیر ارتفاع برف، بارش، دما و رطوبت هوا و خاک، تبخیر و ارتفاع سطح آب از مواردی است که در این ایستگاه‌ها ثبت و اطلاعات آن توسط موبایل، ماهواره و تلفن ثابت ارسال می‎شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در ادامه از افزایش امر حفاظت از جنگل‌ها خبر داد و گفت: پراکندگی حوزه روستاهای جنگل‌نشین همکاری دیگر دستگاه‌ها در این زمینه با این اداره‌کل را ضروری کرده است.

وی با اشاره به ارزش زیست محیطی و اقتصادی جنگل‌ها، افزود: حدود 18 هزار خانوار جنگل‌نشین سالانه خساراتی را با وجود مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به جنگل‌ها وارد می‌کنند.

ابراهیمی اضافه کرد: مشارکت مردم و بهره‌برداران در امر حفاظت از منابع طبیعی بسیار حیاتی است و بدون مشارکت مردم، تمام فعالیت‌های دولتی و صدور بخشنامه‌ها عقیم و بی‌نتیجه است.

وی منابع طبیعی را یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار از جمله تولید چوب برای مصارف صنعتی، تولید علوفه برای تغذیه دام‌ها و وسیله ایجاد اشتغال برشمرد و افزود: باید حفظ و صیانت از منابع طبیعی به فرهنگ تبدیل شود و مردم باید مزیت‌های حفظ مراتع، منابع و مضرات تخریب را بشناسند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول