اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای اجرای طرح سامانه ایستگاه‌های هواشناسی جاده‌ای صورت گرفت

نصب نخستین ایستگاه هواشناسی جاده‌ای در گردنه بید سرخ

خبرگزاری فارس: در راستای اجرای طرح سامانه یکپارچه ایستگاه‌های هواشناسی جاده‌ای نخستین ایستگاه هواشناسی جاده‌ای استان کرمانشاه در گردنه بید سرخ کنگاور نصب شد.

نصب نخستین ایستگاه هواشناسی جاده‌ای در گردنه بید سرخ

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگاور، سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه عصر امروز در مراسم افتتاح نخستین ایستگاه جاده‌ای هواشناسی استان کرمانشاه در گردنه بید سرخ کنگاور گفت: براساس آمار ارائه شده درصد قابل توجهی از تصادفات در زمان بارش برف و باران، وجود کولاک ،باد و مه و نیز سقوط بهمن اتفاق می‌افتد که با راه‌اندازی این ایستگاه‌ها می‌توان نسبت به وضعیت جوی هر منطقه اطلاعات کافی در اختیار داشت.

مجتبی میلادی تصریح کرد: با پیش‌بینی وضعیت جوی هر منطقه و آگاه‌سازی رانندگان و مسافران از طریق تابلوهای هوانمای نصب شده در پایانه‌ها، می‌توان به افزایش سطح ایمنی راه‌ها و کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از تصادفات کمک کرد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح ابتدا 500 گردنه در کشور شناسایی و سپس 60 گردنه پرخطر برای احداث ایستگاه‌های هواشناسی جاده‌ای در نظر گرفته شد، افزود: این ایستگاه‌ها به سنجنده‌های جوی و غیر جوی و نیز حسگر بارش مجهز هستند و قادرند میزان دما، بارش‌های برف و باران و شدت آن، یخ‌زدگی سطح جاده‌ها و مقدار یخ سطح جاده‌ها و سمت و سرعت باد را تشخیص دهند.

وی تصریح کرد: انتقال این اطلاعات به ماموران راهداری آن‌ها را در ایمن نگه‌داشتن جاده‌ها به صورت قابل توجهی یاری می‌کند.

میلادی با اعلام اینکه اطلاعات این ایستگاه‌ها از طریق مرکز و نیز هواشناسی کرمانشاه رصد می‌شود، گفت: گردنه بید سرخ  کنگاور اولین گردنه استان کرمانشاه است که با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 250 میلیون ریال به این ایستگاه‌ها مجهز می‌شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه تاکید کرد: در روزهای آینده ایستگاه‌های گردنه‌های چهارزبر و سرمیل به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول