اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان هواشناسی:

رادار هواشناسی بوشهر به‌زودی در مدار قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به پروژه‌های این سازمان که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: رادار هواشناسی بوشهر به‌زودی در مدار قرار می‌گیرد.

رادار هواشناسی بوشهر به‌زودی در مدار قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، بهرام صناعی صبح امروز در حاشیه تجدید میثاق مسئولان سازمان هواشناسی با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حرم مطهر امام خمینی (ره) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اشاره به پروژه‌های این سازمان که در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران سه ایستگاه هواشناسی در استان‌های بوشهر، فارس و گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور در تشریح این ایستگاه‌ها و میزان تاثیرگذاری آنها گفت: داده‌های ایستگاه‌های در دست احداث سبب ارتقاء پیش‌بینی‌های وضعیت هوای کشور می‌شود و این داده‌های رادارها در ارتقاء ایمنی حمل و نقل هوایی همچون ایمنی نشستن و برخاستن هواپیماها تاثیر بسزایی دارد. 

وی رادار هواشناسی بوشهر را یکی از پروژه‌هایی دانست که در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و عنوان کرد: در حال حاضر رادار هواشناسی بوشهر در مراحل پایانی به سر می‌برد و پس از تست و آزمایش نهایی که در حال انجام است به زودی به مدار وارد می‌شود و نصب این رادار شبکه راداری کشور را تکمیل و کمک بسزایی در راستای پیش‌بینی‌های هواشناسی دارد.

صناعی ارتقاء رادار‌ها با احداث سه رادار جدید به هشت رادار را مورد اشاره قرار داد و گفت: سومین رادار هواشناسی در استان فارس راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش مهمی از کشور با نصب سه رادار هواشناسی زیر شبکه راداری قرار می‌گیرد و با نصب آنها حدود 30 درصد ظرفیت راداری کشور افزایش می‌یابد و در حالی که کل پوشش راداری ما از ابتدای پیروزی انقلاب تا سال جاری به وسیله سه دستگاه رادار بوده با افتتاح رادارهای جدید این میزان به هشت رادار می‌رسد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: راه‌اندازی رادار هواشناسی گیلان آخرین راداری است که نصب و راه‌اندازی می‌شود و به زودی به کشور وارد و در کیانشهر گیلان نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/و۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول