اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پیرانشهر تأکید کرد

طبقه ضعیف در آستانه سال نو فراموش نشوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه پیرانشهر گفت: طبقه ضعیف جامعه نباید در آستانه سال نو به فراموشی سپرده شوند.

طبقه ضعیف در آستانه سال نو فراموش نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از پیرانشهر ماموستا مصطفی محمودی امروز در جمع خبرنگاران در پیرانشهر اظهار داشت: عید نوروز جشن باستانی و یادگاری از پیشینیان برای ایرانیان است که پیام‌های مختلف از جمله دستگیری مستمندان در آن نهفته شده لذا باید برای عملی کردن این شعائر معنوی در این ایام بیش از پیش تلاش شود.

وی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران همیشه و همه‌جا صحنه‌هایی از نیکوکاری، فداکاری و ایثارگری برای تاریخ به ثبت رسانده‌اند لذا می‌طلبد در آستانه فرا رسیدن عید نوروز سال 1391 طبق سبک و سیاق گذشته کمک به اقشار پایین و کم‌درآمد جامعه نیز در سرلوحه امور قرار گیرد تا سرپرست چنین خانواده‌هایی برای رقم زدن روزها و لحظه‌های دلنشین برای فرزندان خود موفق شوند.

این مسئول خاطر نشان کرد: اگر مردم می‌خواهند خداوند از آنها غفلت نکرده و روز به روز نعمت‌های خود را برای آنها بیشتر بکند خود هم نباید از محرومان و مستضعفان غفلت کنند چرا که در این صورت از زیان‌کاران خواهند بود لذا جشن بزرگ نیکوکاری هم بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی برای یادآوری این وظیفه انسانی نام‌گذاری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مسافرت کردن را یکی دیگر از آداب تعطیلات نوروزی دانست و بیان کرد: سفر کردن به مناطق مختلف کشور، زیستگاه‌های طبیعی و ... فرصت مغتنمی برای شناخت خداوند متعال و ایمان آوردن به این منبع قدرت بی‌نهایت است لذا نباید مسافران از این پیام عید نوروز غفلت کنند.

امام جمعه پیرانشهر با بیان اینکه عید نوروز یکی از نشانه‌های معاد است خاطر نشان کرد: در این عید باستانی علاوه بر اینکه آموزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی وجود دارد به انسان درس خداشناسی و خداجویی نیز می‌دهد بنابراین می‌طلبد با بصیرت و تدقیق بیشتر به موضوع بهار و زنده شدن طبیعت نگریسته شود تا شاید پند بگیریم.

ماموستا مصطفی محمودی به پایان رسیدن سال جهاد اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در نخستین لحظه‌های بعد تحویل سال 90 عنوان جهاد اقتصادی برای امسال انتخاب کردند به دنبال آن تلاش و همت روزافزون برای جامه عمل پوشاندن به این فرمان ایشان آغاز شد پس امیدواریم نتایج به دست آمده در همه حوزه‌ها مطلوب نظر ایشان باشد.

انتهای پیام/خ۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول