اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعلام رسمی مرکز ملی آمار نشان می‌دهد

کاهش 2 درصدی بیکاری لرستان در سال 90

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: نرخ بیکاری استان لرستان براساس آمارهای رسمی مرکز ملی آمار ایران در سال گذشته حدود دو درصد کاهش یافته است.

کاهش 2 درصدی بیکاری لرستان در سال 90

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، حامد ویسکرمی در ستاد برنامه‌ریزی استان لرستان گفت: نرخ بیکاری لرستان در تابستان سال 90 از سوی مرکز آمار ایران 15,4 درصد اعلام شده که نشان دهنده کاهش دو درصدی نرخ بیکاری استان نسبت به بهار همین سال و هم‌چنین سال 89 است.

وی اظهار کرد: در همین ارتباط نرخ بیکاری استان لرستان در سال 89 از سوی مرکز ملی آمار ایران 17,3 اعلام شده بود.

ویسکرمی تصریح کرد: تنها مرجع رسمی اعلام نرخ بیکاری در کشور مرکز ملی آمار ایران است و استان‌ها هیچ نقشی در تعیین، اعلام و کاهش و یا افزایش نرخ بیکاری نداشته و ندارند.

به گفته وی، مرکز ملی آمار ایران در بهار سال جاری نیز میزان نرخ بیکاری استان لرستان را 17,3 درصد اعلام کرد که کاهش این نرخ به 15,4 درصد در یک دوره تقریبا شش ماهه، نشان دهنده برنامه‌ریزی، تلاش و کار علمی و کارشناسی انجام شده در راستای اشتغال‌زایی و رفع معضل بیکاری لرستان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان افزود: نرخ بیکاری استان لرستان در سال 88 نیز از سوی مرکز ملی آمار ایران 19,1 درصد اعلام شده که در دو سال گذشته شاهد کاهش چهار درصدی نرخ بیکاری استان به واسطه تلاش‌های ویژه مدیران اجرایی استان و هم‌چنین عنایت دولت به این استان هستیم.

ویسکرمی با اشاره به موفقیت چشمگیر استان لرستان در زمینه انجام تعهد سهمیه تعیین شده برای ایجاد شغل در سال جاری، گفت: در سایه اقدامات علمی و کارشناسی شده و نظارت و پیگیری‌های جدی استاندار لرستان، میزان اشتغال‌زایی استان در سال جاری با حدود 116 درصد فرار از تعهد و سهمیه تعیین شده استان بوده است.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول