اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سوادکوه:

خروج دام از جنگل اشتباه بود / بیکاری در سوادکوه کاهش یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار سوادکوه با انتقاد از محدود کردن روستائیات در استفاده از جنگل گفت: خروج دام از جنگل اشتباه بوده و ما را دچار چالش امنیتی می‌کند.

خروج دام از جنگل اشتباه بود / بیکاری در سوادکوه کاهش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، عزیز باقری بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی استعدادهای منابع طبیعی شهرستان سوادکوه با اشاره به این مطلب که شهرستان سوادکوه چهارمین شهرستان پهناور استان مازندران است، گفت: ما در شهرستان سوادکوه دارای گونه‌های نادر در جنگل و منابع طبیعی هستیم.

باقری افزود: بر اساس روایات ما، نگاه کردن به سبزه سبب افزایش نور چشم می‌شود و این بیانگر اهمیت گیاه و درخت در احادیث است.

وی با بیان این مطلب که خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد، گفت: این بشر بوده است که با اعمال و رفتار خود به طبیعت آسیب رسانده است و ما باید در مسیر احیا و گسترش طبیعت گام برداریم.

فرماندار سوادکوه با انتقاد از محدود کردن روستائیان در روستاها گفت: از یک طرف برای ماندن روستائیان در روستا برنامه‌ریزی می‌کنیم و از طرف دیگر برایشان محدودیت در استفاده از فراورده‌هایی جنگل ایجاد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خروج دام از جنگل و محدودیت استفاده از آن به محدود کردن جنگل منجر نشده است بلکه به محدود کردن روستائیان انجامیده است.

باقری با اشاره به اینکه اشتباهی که در گذشته برای خروج دام از جنگل انجام شده است ما را دچار چالش‌های امنیتی می‌کند، خاطرنشان کرد: دست و پای روستایی را محدود کرد‌ه‌ایم و از آنها انتظار همکاری داریم.

وی با تاکید بر این مطلب که مردم صاحبان این نظام و منابع طبیعی هستند و روستائیان حافظان اصلی جنگل بوده‌اند و اگر آنان نبودند جنگلی هم برای ما نمی‌ماند، گفت: استفاده‌کنندگان از طرح‌های جنگلی از آن استفاده می‌کنند اما دست روستایی ما به درخت افتاده هم نمی‌رسد و باید برای آن پشت در اداره منابع طبیعی منتظر بماند.

فرماندار سوادکوه با بیان این مطلب که کاشتن نهال توسط مقام معظم رهبری بیانگر اهمیت و ارزش درخت و توجه به فواید فراوان آن است، گفت: برای کاشت نهال در اطراف جاده‌ها هزینه‌های میلیونی شده است و به عنوان مدافع بیت‌المال از رئیس منابع طبیعی شهرستان سوادکوه می‌خواهم که درباره کمیت و کیفیت آن توضیح دهد.

وی خواستار اولویت دادن درختان افتاده برای روستائیان شد و افزود: اگر مردم را صاحب همه چیز بدانیم آنان بهترین نگهبان منابع طبیعی هستند و ادارات و نهادها باید نظارت و هدایت را بر عهده بگیرند.

باقری با تاکید بر این مطلب که نباید به روستایی سخت بگیریم، افزود: اگر روستائیان حق استفاده از منابع جنگلی را نداشته باشند و در مسیر دید آنان کارخانه‌داران با کامیون اقدام به حمل چوب‌آلات کنند، قابل قبول نیست.

فرماندار سوادکوه خواستار حضور منابع طبیعی در کاهش بیکاری شهرستان سوادکوه به عنوان دارنده بیشترین بیکار استان شد و افزود: چرا کندوی عسل ما با دارا بودن جنگل‌های عظیم باید در اصفهان تولید شود و شهرستان سوادکوه به توسعه صنایع تبدیلی جنگل نیاز دارد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول