اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دامپزشکی در سال جاری انجام شد

ضبط 50 تن مواد خام غیر بهداشتی در ملایر

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی ملایر از ضبط 50 تن مواد خام غیر بهداشتی ملایر در سال جاری توسط دامپزشکی ملایر خبر داد.

ضبط 50 تن مواد خام غیر بهداشتی در ملایر

علی نجفلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر ضمن تبریک فرا رسیدن ایام نوروز، از فعالیت‌ها و اقدامات این شبکه در سال 90 به مبارزه با بیماری‌های مختلف دام در شهرستان ملایر اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای مبارزه با بیماری‌ها، 600 هزار راس گاو و گوسفند علیه بیماری آبله و سیاه زخم، 150 هزار راس گاو و گوسفند علیه تب برفکی و 100 هزار راس دام علیه بیماری بروسلوز توسط اکیپ دامپزشکی واکسینه شدند.

وی افزود: همچنین توسط بخش خصوصی مایه‌کوبی سگ‌های صاحب‌دار علیه بیماری‌ هاری صورت گرفته که یک هزار و 430 قلاده سگ صاحب‌دار واکسینه شدند.

مدیر شبکه دامپزشکی ملایر عنوان کرد: در سال جاری در بحث تزریق واکسن تاکنون 9 میلیون دز واکسن به دام‌ها تزریق شده است که رقم قابل توجهی است و در امسال دو مرحله سم پاشی توسط بخش خصوصی  نیز انجام شده است.

وی اظهار داشت: بیماری تب برفکی حاد در سال گذشته بین دامداران جو روانی خاصی حاکم کرد به طوری که دامداران لنگی پای دام را با این بیماری اشتباه می‌گرفتند، اما طی بررسی‌های به عمل آمده خوشبختانه در سال جاری اثری از این بیماری در دام‌ها مشاهده نشده است.

نجفلو اضافه کرد: 7 هزار گاو و گوسفند علیه بیماری سل و تب مالت تست شدند که بیماری تب مالت در دام‌ها مشاهده نشد اما 25 هزار گوسفند مبتلا به سل بودند که به کشتارگاه منتقل و به مصرف صنعتی رسیدند.

وی گفت: در سال جاری 8 هزار و 500 واحد عرضه مواد خام تا پایان بهمن ماه مورد بازدید قرار گرفت که 5 تن فرآورده غیر بهداشتی ضبط و معدوم شد و 514 واحد متخلف به مراجع ذیربط معرفی شدند.

مدیر شبکه دامپزشکی ملایر افزود: در سال جاری 71 مورد صدور پروانه بهره برداری داشتیم و 100 کانون بیماری نیز در ملایر شناسایی شدند که 77 کانون نمونه‌گیری و به آزمایشگاه ارسال شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ستاد تسهیلات نوروزی شبکه دامپزشکی نیز از 20 اسفند تا 20 فروردین فعال بوده و کار نظارت بر رستوران‌های درون و برون شهری و کشتارگاه‌ها و سایر مراکز عرضه مواد خام دامی و کشیک اداره نیز برای پاسخ گویی به مردم فعال می باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول