اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی فهرج خبر داد:

سمپاشی 186 هزار مترمربع جایگاه دام در فهرج

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: برای مبارزه با انگل‌های خارجی دام از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری بیش از 186 هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام سمپاشی شده است.

سمپاشی 186 هزار مترمربع جایگاه دام در فهرج

مهدی بمان‌دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فهرج با اشاره به خشکسالی چندین ساله در شهرستان فهرج اظهار داشت: برای مبارزه با انگل‌های خارجی دام از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون در این شهرستان بیش از 186 هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام سمپاشی شده است.

وی عنوان کرد: به منظور مبارزه با بیماری‌های انگلی خارجی بدن دام و نیز جلوگیری از کاهش جمعیت دامی منطقه از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 14 هزار و 830 رأس گاو و گوساله سمپاشی شدند.

بمان‌دشتی بیان داشت: همچنین 112 هزار و 725 رأس گوسفند و بز با استفاده از 912 لیتر سم رایگان توسط اکیپ‌های سمپاشی بخش دولتی سمپاشی شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج خاطرنشان کرد: هزینه سموم مصرفی در این عملیات از محل اعتبارات خشکسال تأمین شده است.

وی ابراز داشت: انگل‌های خارجی بدن دام موجب بروز بیماری‌های مهمی همچون تب کریمه کنگو و زردی و ... می‌شود که هر کدام جداگانه مشکلاتی را برای دامدار ایجاد می‌کند.

بمان‌دشتی تصریح کرد: تیلریوز یا زردی بیماری است که بر اثر انگل‌های خارجی ایجاد شده و با ایجاد کم‌خونی موجب ضعف و در صورت عدم درمان گاهی منجر به مرگ حیوان می‌‌شود.

انتهای پیام/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول