اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرزمین طبرستان در انتظار نوروز-65

برپایی جشنواره نوروزخوانی و سفره هفت سین در ساری

خبرگزاری فارس: از سوی اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری جشنواره نوروزخوانی، سفره هفت سین و سبزه آرایی در مرکز مازندران برپا شد.

برپایی جشنواره نوروزخوانی و سفره هفت سین در ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری بعدازظهر امروز در حاشیه برپایی جشنواره سبزه آرایی که در پارک سبزه میدان بر پا شد با بیان اینکه جشنواره سبزه‌آرایی از سری برنامه‌های فرهنگی هنری شهرداری ساری در مرکز استان است، اظهار داشت: برپایی کارناوال نوروزخوانی و سفره هفت سین از سری برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرداری ساری در آستانه سال نو است.

راحله حاجیان یادآور شد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری برپایه حفظ سنت و احیا ارزش‌های بومی است که در این جشنواره هنرمندان و شرکت کننده‌ها فعالیت‌های هنری خود را با این معیارها هماهنگ کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز شاهد بودیم که نوروز‌خوانی موجب شد تا شهروندان ساروی در هوای سرد و بارانی استقبال گرمی از جشنواره داشته باشند که این ابراز علاقه نشان از خاطره‌های گم شده مردم در دنیای صنعتی و مدرن است.

حاجیان با بیان اینکه خلاقیت، نوآوری، ابتکار، مهارت و توجه به آداب، رسوم و سنت بومی از معیارهای داوری در جشنواره سفره هفت سین و سبزه آرایی در مرکز مازندران است، بیان داشت: از برگزیدگان جشنواره سبزه‌آرایی و سفره هفت سین در روز 20 فروردین 91 به مناسبت جشن هسته‌ای تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: امروز اختتامیه جشنواره غذاهای سنتی و صنایع دستی زنان سرپرست خانوار است که در این بخش از برترین‌ها تجلیل می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری با بیان اینکه با داوری‌های انجام شده برگزیده‌های جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت سین و بازارچه غذاهای سنتی معرفی شدند، گفت: در بخش صنایع دستی خواهران یعقوبی و نرگس محمدی، سبزه آرایی فتاحی، سفره آرایی زنگنه و کروبیان، در بخش دانش‌آموزی مدرسه شهید سلیمانی ناحیه دو ساری خواهران فرزانه روح تبار، معصومه مهدیان، فاطمه میرزا پور و نیز در بخش غذاهای سنتی و شیرینی کلثوم یوسفی و نرگس محمدی برگزیده شدند.

وی اذعان داشت: برگزیده‌های جشنواره توانستند اصول هنری را با رعایت مواردی که شامل خلاقیت، مهارت، نگاه علمی و سنتی به هنر در این جشنواره در اولویت داوری قرار می‌گرفت، مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول