اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرزمین طبرستان در انتظار نوروز ـ 58

ولی‌پور: 2 هزار هلال احمری در مازندران درگیر تعطیلات نوروز هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست جمعیت هلال احمر مازندران گفت: حدود یک‌هزار امدادگر و نجات‌گر آموزش دیده و یک‌هزار عضو جوان راهنمایان نوروزی در جمعیت هلال احمر درگیر بحث نوروز هستند.

ولی‌پور: 2 هزار هلال احمری در مازندران درگیر تعطیلات نوروز هستند

مهدی ولی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری درباره اقدامات و تمهیدات جمعیت هلال احمر مازندران در ایام تعطیلات نوروز اظهار داشت: جمعیت هلال احمر مازندران 32 پایگاه امداد و نجات و 38 پایگاه راهنمایان نوروزی در سراسر استان برپا می‌کند.

وی اضافه کرد: ‌در کنار 38 پایگاه راهنمایان نوروزی، 34 خیمه نماز هم برقرار است.

 

* امسال در اغلب پایگاه‌ها نمایشگاه کتاب و صنایع دستی برپا است

ولی‌پور با اشاره به اینکه 32 دستگاه آمبولانس، 40 دستگاه خودروی نجات و یک بالگرد از امکانات سخت‌افزاری ما است، یادآور شد: حدود یک هزار امدادگر و نجات‌گر آموزش دیده، یک هزار عضو جوان راهنمایان نوروزی و همکاران ما در جمعیت هلال احمر در مجموع 2 هزار و 200  نفر درگیر بحث نوروز هستند.

وی تصریح کرد: ‌در کنار پایگاه‌های نوروزی که هر ساله راهنمایی مسافران را بر عهده داشتند، امسال در اغلب این پایگاه‌ها نمایشگاه کتاب و صنایع دستی برپا بوده و بروشور آشنایی با استان و کیف کمک‌های اولیه هم به مسافران ارائه می‌شود.

 

* افتتاح مرکز پاسخگویی اضطراری به حوادث و سوانح

این مسئول با اشاره به اجرای طرح ابتکاری در مازندران گفت: ‌پازلی را از نقشه مازندران و پایگاه‌های نوروزی طراحی کردیم که مسافران در بدو ورود به استان یک قطعه از این پازل را دریافت می‌کنند و چنانچه به شهرهای دیگر استان هم سفر کرده و این پازل را تکمیل کنند، بدون قرعه‌کشی از جایزه نفیس بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال با رویکردهای تازه‌ای در تمام ابعاد کاری وارد شده‌ایم، گفت: از اتفاقات خوب در مازندران افتتاح مرکز پاسخگویی اضطراری به حوادث و سوانح و راه‌اندازی اتاق پیام است.

ولی‌پور با اشاره به اینکه مازندران در سال 90 پس از خراسان‌رضوی، رتبه دوم را در طرح مسافران نوروزی کسب کرده است، بیان داشت: این موفقیت مرهون تلاش جوانان است.

 

* نیروهای هلال احمر با عنوان سفیران فرهنگی

وی با بیان اینکه در دوازدهمین سال اجرای طرح برنامه نوروزی افراد حاضر در ایستگاه‌ها و پایگاه‌های هلال احمر از آموزش‌های کارشناسی و فنی برخوردار هستند، ادامه داد: امسال برای نخستین بار نیروهای هلال احمر با عنوان سفیران فرهنگی با همکاری سازمان گردشگری، منتقل‌کننده آداب و رسوم استان خواهند بود.

ولی‌پور با اشاره به توزیع 17 هزار کیف کمری در استان گفت:‌ مسافران در صورت بروز حادثه می‌توانند از وسایل کمکی این کیف‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مازندران امسال بیشترین خیمه‌های نماز را خواهد داشت، تصریح کرد: ‌در این خیمه‌ها روحانی هم مستقر بوده و به سئوالات نمازگزاران در حوزه شبهات، مسائل دینی و مسائل روز پاسخ خواهند داد.

سرپرست جمعیت هلال احمر مازندران اظهار داشت: در جشن تحویل سال در تمام چادرهای امداد شمع شهدا را روشن خواهیم کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول