اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

احسن‌الحال صراط شهدای اسلام است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با صدور پیامی به‌ مناسبت فرا رسیدن نوروز 91 گفت: احسن‌الحال همان صراط شهدای اسلام و راه درست نظام اسلامی است که تمامی پیامبران الهی و اولیاء خدا در پی آن بودند.

احسن‌الحال صراط شهدای اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در پیامی به مناسبت فرا رسیدن نوروز 91، آورده است: بی‌شک دگرگونی سال جدید و بازگشت بهار نو و نوروز در جان و دل انسان‌های مومن تداعی حیات مجدد خود در قیامت و سرای ابدی را به همراه دارد.

این پیام می‌افزاید: عید از عود گرفته شده و در لغت به معنی بازگشتن است بازگشت به فطرت توحیدی که البته مراتب این بازگشت در افراد گوناگون فرق می‌کند، مقلب القلوب و الابصار پروردگار است که قلب‌ها را به سمت کمال دگرگون می‌سازد و چشم‌ها را به سوی خود می‌دوزد، قلب‌ها دگرگون می‌شوند ولی پس از دگرگونی باید استواری یابند زیرا در ادعیه وارد شده است"ثبت قلوبنا علی دینک".

در ادامه این پیام آمده است: استان چهارمحال و بختیاری علاوه بر برخورداری از جاذبه‌های طبیعی از جاذبه‌های معنوی همچون ایمان، محبت آل‌الله، ولایت‌مداری و اخلاص و صفا برخوردار است و در این ایام نوروز افتخار میزبانی انسان‌هایی را دارند که با حضور خود در این استان و با تبادل فکر و فرهنگ و آداب و رسوم، ایرانیت اسلامی خود را به رخ کشیده و جدایی ناپذیری ایران همیشه سرافراز را از اسلام عزیز به ثبت تاریخ ابدی این سرزمین می‌رسانند .

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از این پیام آورده است: حال که مسئولان و متولیان سفرهای نوروزی از مدت‌های پیش با برنامه‌ریزی‌های گسترده و تدارکات وسیع زمینه رفاه و آسایش مردم را مهیا کرده‌اند، امید است با همکاری و همراهی لازم علاوه بر حفظ منابع طبیعی و خدادادی این استان زمینه لازم برای آسایش و آرامش بیش از پیش مردم فراهم شود.

در ادامه این پیام آمده است: همراه بودن تحویل سال با تحویل حال نکته‌ای در خور اهمیت است و آن اینکه مبادا تحویل سال و رسوم آن، آنچنان خودنمایی کند که تحویل حال در پشت پرده غفلت هیچ انگاشته شود احسن‌الحال همان است که امام راحل با آن زیست و با آن به لقاءالله شتافت.

این پیام می‌افزاید: احسن‌الحال همان صراط شهدای عزیز است، احسن‌الحال همان حال و راه درست نظام اسلامی است که تمامی پیامبران الهی و اولیاء خدا در پی آن بودند و امروز پرچم آن بر دوش رهبر حکیم و فرزانه، آیت‌الله خامنه‌ای عزیز قرار دارد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: تحویل حال به احسن حال همان تحویل سوء حال انسان به حسن حال الهی است و این تغییر وقتی محقق می‌شود که از پلیدی گناه رهایی یابیم، چراکه بدترین حال انسان و پست‌ترین مقام آدم هنگامی است که در باتلاق گناه فرو می‌رود، انجام واجبات را چون چراغی فرا راه خود قرار دهیم تا ما را به سوی حسن حال الهی رهنمون کند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول