اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده لشکر عملیاتی علی‌ابن‌ابیطالب(ع)

یادگاران جنگ در انتقال فرهنگ شهدا بکوشند

خبرگزاری فارس: فرمانده لشکر عملیاتی علی‌ابن‌ابیطالب(ع) گفت: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باید در مسیر انتقال فرهنگ شهدا به نسل جوان تلاش کنند.

یادگاران جنگ در انتقال فرهنگ شهدا بکوشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، سید علی سیدی در حاشیه اعزام کاروان‌های راهیان‌نور اظهار داشت: هر سال با نزدیک شدن به انتهای سال و شروع اعزام کاروان‌های راهیان‌نور فضای جامعه با عطر شهدا آمیخته می‌شود.

وی ادامه داد: اشتیاق جوانان و نسل‌هایی که جنگ را درک نکرده‌اند به این سفرها یک نعمت و فرصت بزرگ برای تمام کسانی است که دغدغه فرهنگ جامعه و جوانان را دارند.

فرمانده لشکر عملیاتی علی‌ابن‌ابیطالب(ع) افزود: جوانان امروز به مراتب از جوانان دوران دفاع مقدس در راه دفاع از انقلاب اسلامی مصمم‌تر و استوارتر هستند.

وی خاطر نشان کرد: کاروان‌های راهیان‌نور که امروز به مناطق جنگی اعزام می‌شوند با روحیه بسیار بالایی در این مناطق حضور پیدا می‌کنند و این روحیه نشان از برکتی دارد که حرکت خالصانه شهدا ایجاد کرده است.

سیدی ابراز داشت: لشکر 17 علی‌ابن‌ابیطالب(ع) سال‌های گذشته نقش بسیار پررنگی در اعزام به سرزمین‌های نور داشته است و نقش راویت‌گری و پشتیبانی این کاروان‌ها را به عهده داشته است.

وی گفت: امسال متاسفانه با توجه به عملیات لشکر 17 در مناطق غربی کشور در مقابله با گروه‌های معاند که از تیرماه شروع شده است، این لشکر نتوانسته مانند سال‌های گذشته در این اردوها نقش خود را ایفا کند.

فرمانده لشکر عملیاتی علی‌ابن‌ابیطالب(ع) اضافه کرد: هم‌اکنون نیز رزمندگان لشکر 17 در ارتفاعات شمال غرب کشور و در سردشت در حال انجام ماموریت هستند و توفیق میزبانی از زائران سرزمین‌های نور از آنان سلب شده است.

سیدی با بیان اینکه روایتگری یک امر مقدس است که بر عهده رزمندگان سال‌های جنگ گذاشته شده است افزود: بیان سیره شهدا و زحماتی که متحمل شده‌اند می‌تواند تاثیر خوبی بر جوانان بگذارد.

وی اذعان داشت: به تصویر کشیدن رشادت‌های رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس و احوالات معنوی که در جریان هشت سال جنگ تحمیلی اتفاق افتاد، امری ناممکن است اما رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باید تا آنجا که ممکن است در انتقال این فرهنگ به نسل جوان تلاش کنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: تا امروز با وجود تلاش‌های بسیاری که صورت گرفته، تا امروز جز اندکی از رشادت‌ها و معنویت فضای جبهه‌ها به نسل جوان منتقل نشده است اما فضایی که در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس وجود دارد، تاثیر خود را بر جوانان خواهد گذاشت.

وی گفت: مظلومیت شهدا که با مشاهده مناطق جنگی آشکار می‌شود و حضور در جایگاه‌هایی که خون شهدا در آن ریخته شده است، جوانان را با دنیایی از معنویت روبه‌رو می‌کند.

سیدی ابراز داشت: شهدا با نثار خون خود به شیوه سیدالشهدا(ع) از کیان اسلام دفاع کردند و با فداکاری‌های بی‌نظیرشان نگذاشتند حتی یک وجب از خاک پاک میهنمان به دست دشمن بیفتد.

وی ادامه داد: امروز امنیت و آرامشی که بر کشور حاکم است و وحشتی که دنیای استکبار از ملت ایران دارد، به برکت خون شهدا است.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول