اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

شهدا درس‌آموخته فرهنگ حسینی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: شهدای ما دانش‌آموختگان حقیقی مکتب سیدالشهدا هستند که امروز در این سنگر جوانان برومند و عزتمند ایران هر روز به توفیقات مضاعف دست می‌یابند.

شهدا درس‌آموخته فرهنگ حسینی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده ظهر امروز در نشست ستاد اجرایی شاهد آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: اگر در زندگی و احوال شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز نگاهی عمیق داشته باشیم عظمت و اهداف مقدس آنها را در رسیدن به بهترین سرمایه دنیوی و اخروی یعنی همان شهادت و رسیدن به قرب الهی مشاهده می‌کنیم که این خود می‌تواند شایسته‌ترین حرکت اصلاحی باشد.

وی مضاعف شدن منزلت معلمی با شهادت را سرآغاز یک نگرش مثبت به حوزه تعلیم و تربیت و ارزشمندی جایگاه معلم و تحصیل و تهذیب توصیف کرد و افزود: فرهنگیان ما همیشه و در تمام صحنه‌ها با صداقت و تهذیب نفس در صحنه حاضر شدند و سعی کردند دین خود را نسبت به جامعه و ارزش‌های به دست آمده انجام دهند.

محمودزاده در ادامه از برگزاری یادواره شهدای فرهنگی استان همزمان با هفته معلم سال آینده خبر داد و تصریح کرد: قرار است در این یادواره بزرگ وزیر آموزش و پرورش و برخی از مقامات کشوری و استانی حضور پیدا کنند تا با همکاری سپاه استان بتوانیم در تکریم و تعظیم مقام معلم حرکتی شایسته داشته باشیم.

به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ضرورت شناساندن شهدای فرهنگی به جامعه را یادآور شد و خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان و فرهنگیان از طریق نوشتن مقاله، انتشار وصیت‌نامه در مدارس و نصب تصاویر شهدا در محیط‌های درس در حوزه دانش‌آموزی و فرهنگی اهتمام جدی می‌کنند تا آثار و ارزش‌های به جا مانده شهدا بیشتر مبرهن و مشخص باشد.

وی در ادامه بیان کرد: ما در سال‌جاری نیز با برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز استان با محوریت مرحمت بالازاده این شهید نوجوان سعی کردیم در سطح کشور به معرفی او اقدام کنیم.

در ادامه این جلسه مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان اردبیل نیز در سخنانی شهدا را سرمایه‌ها و گنجینه‌های بی‌فروغ ایرانی اسلامی یاد کرد و گفت: این نظام با تقدیم 280 هزار شهید والامقام به تثبیت عزت، استقلال، آزادی و امنیت کشور کمک کرده است.

میر ودود سید شنوا افزود: شهدای فرهنگی ما نیز حق بزرگی بر گردن ملت دارند و آنها با حرکت در مسیر معنوی و فرهنگی حقانیت جمهوری اسلامی ایران را به شایستگی نشان داده و ثابت کردند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول