اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس:

لزوم القای ارزش‌های دینی با زبان هنر

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم القای ارزش‌های دینی با استفاده از زبان هنر به منظور مقابله با هجمه‌ها تأکید کرد.

لزوم القای ارزش‌های دینی با زبان هنر
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدمحمدکاظم حجازی بعد از ظهر امروز در نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری نماز در همدان، اظهار داشت: اگر ما واقعاً قائل به آن هستیم که کاملترین مخلوق هستیم و عالی‌ترین عبادت مقرر شده برای ما، نماز است، باید بتوانیم این مهم را در قالب هنر به کاملترین مدلی عرضه کنیم.
وی با بیان اینکه زبان هنر برای القای مفاهیم بسیار مؤثر است، تصریح کرد: این زبان از جامعیت بسیار زیادی برخوردار است و به زیبایی می‌تواند مفاهیم و مباحث مورد نظر را به اذهان آحاد جامعه متبادر کند و به اهداف مورد نظر شکل دهد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در به بکارگیری زبان هنر برای مفاهیم ارزشی باید توجه کاملی داشت که بر اساس آن ذائقه‌های مختلف پذیرای آن باشند، افزود: یقیناً در باب فرهنگ نماز به دلیل جامعیت و دربرگیری بسیاری که دارد این مهم نمود بیشتری می‌یابد.
وی با بیان اینکه درخشنده‌ترین کارنامه متولیان امر فرهنگ و دین بر اساس تکلیف باید خدمت به امر نماز باشد، گفت: دستگاه‌های مختلف سه قوه نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز کسانی که مستقیماً با امر فرهنگ مرتبط هستند به جای توصیه و پند و اندرز دادن باید عملکرد خود را در رابطه با خدمت‌رسانی به حوزه دینی خصوصاً امر نماز ارزیابی کنند.
حجازی ادامه داد: با توجه به اینکه بیت‌المال نظام اسلامی را در اختیار داریم می‌توانیم در راستای خدمت‌رسانی شایسته به حوزه دین و فرهنگ در جامعه الگو باشیم.
وی با اشاره به برپایی نماز توسط رزمندگان در هر شرایطی از  دوران جنگ تحمیلی، متذکر شد: رزمندگان ما در حین عملیات جنگی نیز از اقامه تکلیف شرعی نماز سرباز نمی‌زدند که با این وصف، باید دید که چگونه هنرمندی ‌می‌تواند این هنرمندی‌های دینی و رشادت‌ها را به زیبایی جلوه‌گر سازد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قالب هنری ما باید به گونه‌ای باشد که بر اساس آن ارزش‌های اصیل برای نسل جوان به درستی تبیین شود تا بر این مبنا، جوانان ما بتوانند در برابر هجمه‌های مختلف فرهنگی دشمنان اسلام بنا بر فطرت خداجوی خود، راه را بازیابند.
وی در پایان با اشاره به شکل‌گیری فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری در استان همدان، متذکر شد: ما باید به سمتی برویم که بتوانیم در هر زمینه‌ای الگو باشیم و مسئولان دینی و فرهنگی بتوانند بر وظیفه خود در باب تبیین و ارتقای ارزش‌های اصیل دینی در جامعه، عمل کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول