اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

رعایت انصاف اساس بازار اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: رعایت انصاف در بازار در دین اسلام یک اصل و اساس واقعی است که همه باید در پاسداشت آن دقت کنند.

رعایت انصاف اساس بازار اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بیله‌سوار اظهار کرد: در روزهای پایانی سال که بسیاری از خانواده‌ها در حال خرید و تهیه امکانات و مایحتاج خود هستند، ضرورت دارد بازاریان به دور از هرگونه روش غیرانسانی با مروت و انصاف بیشتر با عموم مردم برخورد کرده و به فروش اجناس خود بپردازند.

وی تمام خانواده‌ها را به دوری از تجمل‌گرایی و ساده‌زیستی فرا خواند و تصریح کرد:‌ در دین اسلام اسراف و اشرافی‌گری بی‌معنا است چرا که سادگی و سهولت زندگی سبب می‌شود تا بسیاری از گرفتاری‌ها و دغدغه‌ها نیز برطرف شود.

قیاسی بزرگ‌ترین فضیلت عید را در دوری از معصیت و گناه دانست و خاطر نشان کرد: برای مؤمنان دوری از گناه و نزدیکی به مودت اهل بیت عصمت و طهارت و حفظ ارزش‌ها بزرگ‌ترین عید و تحول زندگی است.

این مسئول با اشاره به تجدید حیات و همسویی بشر در این تحول عظیم اضافه کرد: آن چه که در سال نو باید مورد دقت و توجه قرار گیرد تنها پوشیدن لباس تازه و پاک نیست بلکه این تحول و تغییر در درون انسان‌ها است که می‌تواند قلب‌ها را به هم نزدیک کند.

وی با اشاره به برخی از حوادث و رخدادهای امسال در کشور و منطقه ادامه داد: بزرگ‌ترین توفیق ملت ایران در سال 90 در کنار دستیابی به دستاوردهای علمی، نظامی و هسته‌ای، حضور در عرصه‌های اجتماعی و به ویژه راهپیمایی و انتخابات بود که از مؤلفه‌های پشتیبانی این نظام به شمار می‌رود.

به گزارش فارس، امام جمعه بیله‌سوار این اقدام ملت را در حقیقت برطرف‌کننده تمام تحریم‌ها، تهدیدها و فشارهای نظامی‌های استکباری توصیف کرد و گفت: ملت ایران امروز در اقتدار کامل به آینده‌ای روشن و رو به حرکت امیدوار است که به سرعت می‌تواند اهداف را محقق کند.

قیاسی ضرورت بازنگری در انجام رفتارها و تحقق شعار امسال را به همه مسئولان و مدیران توصیه  و تصریح کرد: اگر رهبر معظم انقلاب سال‌ها را به یک نام و مشخصه‌ای مزین می‌کنند تنها هدف ظواهر و پرداختن به امورات عادی نیست بلکه هدف تبیین موضوع و حرکت واقعی در مسیری است که تعیین و تعریف شده است.

وی در ادامه سخنان خود روز ملی شدن صنعت نفت را نیز گرامی داشت و افزود: همان طوری که در این حوزه به استقلال واقعی دست یافتیم با گذشت 33 سال ایران اسلامی در بسیاری از صحنه‌ها نیز به افتخاری نظیر ملی شدن نفت رسیده است.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول