اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت خلخال:

اسراف در نوروز پسندیده نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرستان خلخال گفت: اسراف خانواده‌های ایرانی در ایام نوروز در تمام ابعاد و اشکال مورد پسند و رضایت‌بخش نیست.

اسراف در نوروز پسندیده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید صابر امینی‌راد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال اظهار کرد: در یک حرکت تدریجی بسیاری از خانواده‌های ما در مناسبت‌هایی همچون عید نوروز دچار تجمل و اسراف شدند در حالی که دین اسلام توصیه موکد بر صرفه‌جویی دارد و شایسته است خانواده‌ها و تک‌تک افراد جامعه الگوی شایسته صرفه‌جویی را در زندگی و تمام شئون اجتماعی خود مد نظر داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که خشنود کردن نیازمندان و دستگیری از آنها سفارش اسلام است، تصریح کرد: توجه به نیازمندان و درک شرایط آنها وظیفه انسانی هر مسلمان است و شایسته است در آستانه سال نو شادی‌ها و سرور خود را با نیازمندان واقعی تقسیم کنیم.

امینی‌راد با تبیین بند به بند دعای تحویل سال خاطر نشان کرد: ما اگر در این دعا از مقلب‌القلوب، مدبر‌الامور و بسیاری از اراده الهی یاد می‌کنیم به خاطر آن است که پروردگار متعال به تمام شئون زندگی ما در سال پیش رو تحول و تحرک واقعی بدهد تا با استفاده از این امر بتوانیم در مسیر شایسته گام برداریم.

این مسئول اضافه کرد: انسان می‌تواند با اعمال صحیح و حرکت در مسیر الهی سرنوشت خود را تغییر دهد.

وی ادامه داد: کینه‌ها و کدورت‌ها انسان را از نزدیکی به توجهات الهی دور می‌کند و شایسته است همه تلاش کنیم در سال نو مهر و محبت و صمیمیت بر دلها حاکم باشد.

به گزارش فارس، امام جمعه موقت خلخال دید و بازدید و صله ارحام را از ارزشمندترین رسم و رسوم سال نو ایرانیان دانست و بیان کرد: صله رحم انسان را از مرگ بد و زودهنگام نگه می‌دارد و اسباب توجه خداوند را به بندگان فراهم می‌آورد.

امینی‌راد همچنین با قدردانی از تلاش نیروی انتظامی و عوامل دیگر در برگزاری جشن آرام و کم دغدغه چهارشنبه سوری آخر سال این تجربه را برای سال‌های آینده حائز اهمیت توصیف کرد.

وی همچنین خطاب به تمام مسافران و گردشگران گفت: شایسته است در شهر معنوی خلخال رعایت ارزش، اخلاق و ادب و حرمت‌گذاری‌ها انجام شده تا مبادا به ارزش‌های دینی خدشه و بی‌حرمتی روا داشته شود.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول