اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خبر داد

سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد ریالی در منطقه آزاد انزلی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد ریالی در این منطقه خبر داد.

سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد ریالی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، علیرضا بهمنی عصر امروز در نشست «هم‌اندیشی نقش مناطق آزاد در تحقق جهاد اقتصادی کشور» در هتل نرگس زیباکنار اظهار داشت: نقش مناطق آزاد در کمک به رشد و بالندگی اقتصادی کشور و تحقق اهداف جهاد اقتصادی موضوع غیر قابل انکار است.

وی افزود: امسال سازمان منطقه آزاد انزلی نظیر مناطق آزاد کشور در راستای شعار جهاد اقتصادی ضمن تلاش همه‌جانبه در تحقق این هدف و با توجه به تحرکات دشمنان به عنوان بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی شمال کشور بر اساس راهبردهای حکیمانه مقام معظم رهبری در سال جهاد اقتصادی با توان و همتی مضاعف در خدمت توسعه اقتصادی، اشتغالزایی گیلان و کشور است تا بتوانیم گام‌های بلندی برای دستیابی به اهداف مندرج در برنامه سند چشم‌انداز برداریم.

وی منطقه آزاد انزلی را با مساحت 32 هزار هکتار دارای سه بخش مجزا شامل شهرک صنعتی انزلی، محدوده بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان و فاز تجارت دانست و تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از مناطق آزاد 7 گانه کشور از سال 84 آغاز به فعالیت کرده است.

این مسئول با برشمردن مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده در سال جهاد اقتصادی توسط منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: تلاش برای تسریع در روند احداث بزرگ‌ترین بندر شمال کشور به نام کاسپین با 22 پست اسکله و ظرفیت 11 میلیون تن کالا از جمله اقدام‌های منطقه آزاد است.

وی تلاش در ایجاد بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی کالا برای برگزاری همایش‌های داخلی و خارجی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ساخت بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح در منطقه را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد.

بهمنی ایجاد راه چهارخطه، احداث پست برق، ساختمان آتش‌نشانی و ایجاد شعبه اتاق تعاون در منطقه و رونق بخشیدن به ترانزیت از مسیر منطقه و رشد بالای 70 درصدی را از دیگر اقدام‌ها برشمرد.

وی افزود: صادرات غیرنفتی از مسیر منطقه و رشد بالغ بر 90 درصدی آن، ثبت 396 شرکت با سرمایه‌ای بالغ بر یک‌هزار میلیارد ریال در منطقه از جمله اقدام‌های مهم در منطقه آزاد انزلی است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، صدور مجوزهای بهره‌برداری و کارت بازرگانی برای تولید کنندگان و تجار طرح احداث مارینا برای تردد و پهلوگیری کشتی‌های مسافری و قایق‌های تفریحی برای توسعه گردشگری منطقه را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد.

وی از فعالیت 201 شرکت تولیدی در منطقه آزاد انزلی خبر داد و یادآور شد: نیروگاه برق CHP در مقیاس کوچک به میزان 25 مگاوات توسط بخش خصوصی در منطقه احداث شده است.

بهمنی میزان اشتغال در منطقه آزاد انزلی را حدود 4 هزار نفر به طور مستقیم و 3 هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم اعلام کرد.

وی برگزاری بیش از 10 نمایشگاه تخصصی و عرضه مستقیم کالا، خدمات و تولیدات صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و فراهم کردن مقدمات راه‌اندازی بورس کالای در منطقه را از دیگر اقدام‌ها در سال جاری عنوان کرد.

این مسئول کسب رتبه برتر در توسعه گردشگری دریایی کشور و توجه به فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در منطقه را از دیگر اقدام‌ها برشمرد.

به گفته وی 28 رشته مختلف در مقطع کارشناسی ارشد و رشته پزشکی در پردیس بین‌الملل دانشگاه گیلان راه‌اندازی شده و بیش از یک‌هزار و 400 دانشجو در این زمینه جذب شده‌اند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول