اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تالار بورس گلستان:

سرمایه‎گذاری آگاهانه در بورس منجر به بیشترین بازدهی می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیر تالار بورس استان گلستان گفت: اگر سرمایه‎گذاری در بورس آگاهانه صورت بگیرد قطعا فرد را به بیشترین بازدهی می‎رساند.

سرمایه‎گذاری آگاهانه در بورس منجر به بیشترین بازدهی می‎شود

مهدی جعفریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: شرکت‎ها قبل از ورود به بورس باید وارد فرابورس شوند و نخستین شرکت فرابورس ایران، شرکت مرجان‎کار استان گلستان است.

وی بیان داشت: فرابورس به سود و زیان شرکت مرتبط نیست بلکه فضایی را فراهم می‎کند که سهامداران در آنجا بتوانند به مبادله بپردازند.

مدیر تالار بورس گلستان تصریح کرد: اکثر شرکت‎ها و صنایعی که در استان گلستان وجود دارند کاملاً به بانک‎ها متکی هستند و اطلاع‎رسانی کافی در خصوص بازار سرمایه و سرمایه‎گذاری که از این طریق می‎تواند در اختیار شرکت‎ها و سرمایه‎گذاران قرار بگیرد را ندارند.

جعفریان یادآور شد: از آنجایی که ما نیروی انسانی و ابزار لازم را در اختیار نداریم و متکی به سیستم و ارگان‎های دولتی هستیم، اطلاع‎رسانی همچنان با ضعف مواجه است.

وی متذکر شد: شرکت‎هایی که در بورس معامله می‎کنند شرکت‎هایی هستند که به بهره‎برداری رسیده و دو سال از سودآوری‎شان می‎گذرد و دو سال سودآوری سال بعدشان نیز مشخص، سیستم‎های حسابرسی آنها شفاف، اطلاعات آنها به طور کامل در اختیار سازمان بورس قرار گرفته و حداقل هزار تا دو هزار نفر سهامدار دارند.

مدیر تالار بورس گلستان ابراز داشت: استان گلستان فاقد چنین شرکت‎هایی است که سودآوری بالا و سهامداران زیادی داشته باشند و یا سیستم حسابرسی‎شان شفاف باشد و توسط سازمان بورس تائید شده باشند البته این بدان معنا نیست که نمی‎توانیم چنین شرکت‎هایی داشته باشیم.

جعفریان ادامه داد: شرکت‎هایی هستند که پتانسیل ورود به بورس را دارند البته چون وارد شدن به بورس کمی مشکل است اکنون سیستم فرابورس اجازه داده شرکت‎ها خارج از سخت‎گیری‎های گذشته بتوانند وارد فرابورس شوند.

وی در پایان اذعان داشت: با توجه به اینکه شرکت‎های ما در بانک‎ها، شرکت‎های سیمانی، دارویی و معادن همه در بورس هستند توصیه می‎کنم افراد ابتدا آموزش ببینند و بدون آموزش به هیچ‎وجه وارد فضای بورس نشوند مگر اینکه بخواهند از کمک مشاور بهره‎مند شوند.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول