اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان خبر داد

پرداخت بیش از 20 میلیارد ریال جوایز صادراتی به صادرکنندگان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 20 میلیارد و 300 میلیون ریال جایزه صادراتی به صادرکنندگان پرداخت شده است.

پرداخت بیش از 20 میلیارد ریال جوایز صادراتی به صادرکنندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، ایرج حسن‌پور در جلسه کار گروه توسعه صادرات غیر نفتی استان اظهار داشت: بیش از 328 هزار تن سیمان تولیدی کارخانجات استان از طریق مرزهای استان صادر شده است.

وی افزود: مبلغ 20 میلیارد و 300 میلیون ریال نیز بابت جوایز صادراتی سال 88 در سال 90 به صادرکنندگان  پرداخت شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان داشت: در سال‌ جاری بیش از 9 هزار تن خرمای تولیدی استان به ارزش صادراتی 12 میلیون دلار نیز از مرزهای استان صادر شده است.

حسن‌پور ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی به کشورهای پاکستان، افغانستان، امارات، چین، هندوستان، عمان، نیجریه، عراق و کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

وی کالاهایی همچون میگو، مواد معدنی، صنعتی، محصولات پتروشیمی، خشکبار، گیاهان دارویی، ضایعات فلزی، خرما و سیمان را از جمله کالاهای عمده صادراتی از استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طی 11 ماه گذشته سال‌جاری 145 میلیون دلار از طریق گمرکات استان و 127 میلیون دلار کالا از طریق بازارچه‌های مرزی استان صادر شده که افزایش 5/11 درصدی را نشان می‌دهد.

حسن‌پور ادامه داد: ارزش کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات و خروجی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان بر اساس ماده 210 بیش از 432 میلیون دلار ارزیابی شده که مجموع کالاهای خروجی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان 704 میلیون دلار است.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی سیستان و بلوچستان در پایان اذعان داشت: به خاطر تسهیل در امر صادرات، 13 جلسه پایش تجاری با 76 مصوبه در سال‌جاری برگزار شده است.

انتهای پیام/ن۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول